zondag 18 november 2012

Winterduatlon Geluwe

Hallo

Gisteren sloot ik mijn seizoen af met de winterduatlon in Geluwe, een organisatie van mijn eigen ploeg TTI. Ik startte samen met Jan Meysmans bij de duo's. De verwachtingen lagen niet al te hoog. Voor mezelf was het de voorbije week heel moeilijk om gemotiveerd te blijven, terwijl Jan voor zijn eerste wedstrijd sinds Zofingen stond.

Uiteindelijk viel mijn eigen gevoel al bij al nog mee, maar om mee te doen voor winst was er toch wat meer nodig. De aanwezige profrenners (Jelle Wallays en Sander Cordeel) waren veel te sterk en bij mij werd duidelijk dat het beste er voor dit jaar af is. Zo dramatisch was het echter niet en halfweg leek ik in een ideaal groepje met Eddy Buts en de afscheidnemende profrenner Bert De Waele te zitten. Zij waren net iets sterker dan mij, maar het tempo was nog net aanvaardbaar. Door mijn technische gebreken moest ik echter - op een niet eens technisch parcours - telkens kleine gaatjes laten vallen, die me uiteindelijk de rol deden lossen. Ik gaf als 8ste (algemeen) en 5de (duo) het 'nummer' door aan Jan, die in de 2de run enkel de sterke loper Jordi Van Guyse nog voor zich moest dulden.

Zo werden we 7de (algemeen) en 6de (duo) in deze winterduatlon. Bij de solo's ging de overwinning naar TTI-ploegmaat Jürgen Boterberge, meteen zijn tweede duatlonzege in 2012!

Nu mag ik genieten van een welverdiende rustperiode. Begin december hervat ik dan de trainingen in functie van 2013.

Een terugblik op het voorbije seizoen volgt nog.

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten