zaterdag 19 februari 2011

Clubkampioenschap Waardamme

Hallo!

Morgen is het dan zover. Het wielerseizoen 2011 gaat van start met het traditionele clubkampioenschap van de Koninklijke Brugse Velosport, dit jaar in Waardamme. Voor mij persoonlijk is het intussen zeven jaar geleden dat ik nog eens een clubkampioenschap afwerkte. In februari 2004 eindigde ik vierde in Lissewege en werd ik tweede op het clubkampioenschap. Het jaar ervoor werd ik vijfde, maar kon ik wel de clubtitel op zak stoppen.

Voor de editie van dit jaar (20 ronden of 75 km) is het op persoonlijk vlak voorlopig koffiedik kijken. De conditie is naar behoren, alleen sukkel ik al maanden met onophoudelijke maag- en darmproblemen. Die hielden me eerder al van een mooie uitslag in de Hel van Kasterlee, wat achteraf gezien toch een een enorme ontgoocheling was die lang is blijven nazinderen.
Een maagonderzoek (gastroscopie) kon geen 'vermeldenswaardige' ontstekingen aan het licht brengen en ook enkele medicamenten en een relatief zware antibioticakuur haalden niets uit. Gevolg: volgende donderdag moet ik een hele dag vrij nemen voor een darmonderzoek (coloscopie) in het AZ Sint-Jan. Hopelijk kennen we dan eindelijk de oorzaak van alle problemen en kunnen we zo stilaan aan een oplossing (en bijbehorende behandeling) beginnen denken.

Intussen haspelde ik de voorbije weken enkele wedstrijden af, maar rekening houdend met alle problemen werd het uiteraard geen onverdeeld succes.

- In de loopwedstrijd voor het Onderdale-Loopcriterium in Ursel-Knesselare (zondag 30 januari) eindigde ik 9de op de 5 km in een matige tijd van 18'48".
- In de Run & Bike in het Noord-Franse Marcq-en-Baroeuil (zaterdag 5 februari) ging ik niet van start, omdat mijn loop- en fietsgezel Niki Devoldere met een enkelblessure moest afzeggen en we geen vervanger vonden.
- In de winterduatlon in Heusden-Zolder (zaterdag 12 februari) gaf ik op na één van de vijf fietsrondes. Reden: de ochtend de wedstrijd veel te weinig gegeten (uit angst voor verteringsproblemen) waardoor ik al leeg was voor de wedstrijd begon.

Het wordt dus afwachten. Hopelijk breng ik de volgende keer wat meer hoopgevend nieuws.

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten