dinsdag 21 juni 2011

Weekje rust

Hallo!

Vandaag trok ik naar Geluwe voor een interclub. Veel wind en een verraderlijk parcours over kleine wegeltjes, waardoor het spel vanaf het begin op de wagen zat. Ik kon in eerste instantie makkelijk volgen, maar eenmaal voluit moest ik passen en begon ik nogal opvallend te hoesten als een kettingroker die een heel pakje in één uur heeft opgerookt...

Het gevolg van aanhoudende neus- en keelproblemen die me sinds vorige week maandag 'lastig vallen'. In Oosterzele viel het weer mee, maar sinds vorige donderdag was het het alle hens aan dek. Zaterdag ging het weer wat beter, zondag slechter, gisteren weer iets beter en vandaag weer slechter. Ik zal weer moeten uitzieken.

Al die kleine kwaaltjes zijn natuurlijk geen toeval. Ik heb geen zin meer om het hier allemaal nog eens uit te leggen, maar feit is wel dat mijn lichaam snakt naar een lange rustperiode. Intussen is dat al van augustus 2009 (!!!) geleden. Mentaal ben ik voldoende fris, maar daar kom je natuurlijk niet ver mee. Ik kan altijd de schade beperken door tussendoor zoveel mogelijk te rusten, maar van het moment dat ik enkele dagen harder train of enkele wedstrijden rijd, ben ik een bijna zeker slachtoffer van ziektekwaaltjes.

Wat is nu het plan op korte termijn? Ten eerste al geen interclub in Moorsele (zaterdag). Ten tweede (op zijn minst) volledige rust tot komende dinsdag, alleen maar mogelijk omdat mijn leerlingen examens hebben en ik thuis kan verbeteren. Volgende week zien we dan weer verder en beslis ik of ik nog wedstrijden zal betwisten voor aanvang van de reis naar de Provence.

Wat is nu het plan op lange(re) termijn? Hopen dat de zomervakantie (eindelijk eens zonder uitputtende fietsreizen in de bergen) mij voldoende rust biedt, want een volledige rustperiode van een maand zonder fiets- of looptrainingen zie ik op dit moment van het jaar helemaal niet zitten.
Half september zou ik er een tweetal weken willen uitgaan om de batterijen wat op te laden voor het winterduatlonseizoen (half oktober tot eind november). Vanaf eind november-begin december plan ik dan de langverwachte rustperiode die mij ongetwijfeld goed zal doen ;-)

En dan zien we wel weer verder. Nu eerst rusten en genieten van andere toffe dingen: examens verbeteren...

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten