maandag 26 september 2016

Eislek Man

Beter laat dan nooit... een (kort) verslag van mijn deelname aan de Eislek Man in Luxemburg.

Het was mijn bedoeling om in september twee halve triatlons af te werken, maar uiteindelijk werden het twee duatlons. Ook in Luxemburg werd het zwemgedeelte immers afgelast, ditmaal door een bacterie in het water. Gevolg: een eerste run over 5 km tussen Bavigne en Lultzhausen, vervolgens 90 km op de tijdritfiets naar Clervaux en ten slotte nogmaals 21 km lopen in en rond Clervaux.

Mijn wedstrijd valt kort samen te vatten: een correcte eerste run op reserve, waarna ik op de fiets naar de leiding reed (voor François Reding en Pieterjan Penne), dat iets te enthousiast deed (344 watt voor de eerste 40 km) en uiteindelijk in de tweede run volledig crashte. Ik werd finaal nog 9de in een mooi deelnemersveld, maar er zat achteraf gezien natuurlijk veel meer in. Vroeger zou ik met zo'n resultaat tevreden geweest zijn, nu was dat niet het geval.

Uitslag: LINK.

Mijn gegevens:
1ste run: 4,6 km in 17'42" - gem. 15,4 km/u - 85 hoogtemeters
fiets: 88,9 km in 2u30'07" - gem. 35,5 km/u - 1650 hoogtemeters - vermogen: 324 NP.
2de run: 21,4 km in 1u49'07" - gem. 11,8 km/u - 320 hoogtemeters

Intussen heb ik een weekje rust achter de rug en hervatte ik gisteren de trainingen. Alles verloopt echter verre van perfect, want ik blijf op de sukkel met zitvlakproblemen, een kwaal dat mij al sinds begin juni teistert en waaraan maar geen einde komt. In juli was er even beterschap, maar de voorbije anderhalve maand ging het van kwaad (en af en toe wat minder kwaad) naar erger.

Het mag al een wonder heten dat ik mijn wedstrijden nog allemaal heb kunnen afwerken, maar vooral in Luxemburg was het er echt over. Als ik er nu op terugdenk, moet ik zeker 50 van de 90 km op mijn trappers gestaan hebben. En dan is het natuurlijk onmogelijk om optimaal te presteren. Meer zelfs, die Russische roulette was volgens mij een gevolg van mijn zitvlakproblemen. De week rust bracht intussen ook geen soelaas. Sinds zaterdag neem ik andere (en zwaardere) medicatie. Dat lijkt stilaan zijn effect te hebben. Afwachten nu...

Wat de komende weken en maanden zullen brengen, hangt volledig af van hoe alles evolueert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten