woensdag 28 september 2011

Een nieuwe week

Hallo!

Zaterdag legde ik voor de eerste keer in mijn leven een lactaattest als loper af. Op de looppiste van Aalter moest ik telkens blokken van 1200m afhaspelen, aan een voortdurend stijgende hartslag. Eerste blok aan 130-135, tweede aan 140-145, derde aan 150-155, vierde aan 160-165, vijfde aan 170-175 en zesde (en laatste) aan 180-185.
Conclusie: ik haal te weinig uit mijn "potentiële" capaciteiten, want trainde volledig verkeerd. Werk aan de winkel dus. Ik haspel nu het oorspronkelijke programma met winterduatlons bijna helemaal af, omdat er voor kortere wedstrijden geen onoverkomelijk probleem is. Eind november volgt een rustperiode en vanaf 1 december begin ik aan een lange basisopbouw naar volgend seizoen toe. Later meer daarover.

's Namiddags ging ik dan ook niet van start in Varsenare. Ik had duidelijk geen al te beste dag en hield het bij losrijden.

Vandaag was er dan de tweede SVS-loopcross van het schooljaar, ditmaal in de Koude Keuken (Sint-Andries). Traditioneel parcours dat ik intussen op mijn duimpje ken. Ik liep uiteraard weer in de reeks met leerlingen van het 5de en 6de middelbaar, leerkrachten en ouders. Het parcours bestond uit drie ronden van 750m over grasvelden, terwijl de aankomststrook gekenmerkt werd door drie kort op elkaar volgende U-bochten. Echt ideaal voor de Garmin om een correct(e) afstand en gemiddelde te berekenen ;-)

De wedstrijd dan. Door een etentje op dinsdagavond dat me heel slecht bevallen is (enige mogelijkheid: bedorven) had ik een heel slecht gevoel voor de wedstrijd. Ik had amper iets gegeten en ook qua drank bleef het beperkt, ondanks de zomerse omstandigheden (25°). Net zoals vorige week volgde alweer een heel explosieve start. Ik startte heel behoedzaam rond de 25ste plaats. Er waren een pak meer deelnemers van vorige week en met Brecht Vanhaverbeke ook een heel sterke leerkracht die moeilijk te kloppen zou zijn. Ik voelde me niet slechter worden en probeerde aan een inhaalrace te beginnen. Dat lukte ook, want bij het ingaan van de derde en laatste ronde van 750 meter lag ik al in de top-10.

Ook in die slotronde kon ik nog enkelingen inhalen, waaronder KBVS-ploeggenoet en oud-leerling Matthias Pyfferoen. Zo strandde ik op een vijfde (algemeen) en tweede plaats (leerkrachten).

Kleine voetnoot: ik liep 50 seconden sneller dan vorig jaar (goed voor een gemiddelde van 17,7 km/u), al bedroeg de totale afstand toen maximaal 50 meter meer...

Groet!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten