zondag 15 april 2012

Een volgende stap

Hallo!

We zijn alweer drie weken verder. De eerste dagen na Geluwe beperkten de trainingen zich tot herstel, want de beentjes voelden toch even zwaar aan. Gelukkig kwam het goede gevoel al vlug terug en kon ik fris en monter naar Zuid-Frankrijk afzakken voor een trainingsstage met de trainer en enkele andere du- en triatleten.

Vanuit ons verblijf in de Vaucluse, mooi beschut tussen Ventoux en Lubéron, konden we alle vooropgestelde trainingen perfect afwerken. Ook al waren de weersomstandigheden niet meer zoals ze daar de weken ervoor geweest waren Kwantitatief maar vooral kwalitatief werkte ik enkele serieuze trainingen af, waardoor de vermoeidheid zich toch wat opstapelde. Maar het feit dat ik mijn beste dag kende tijdens de laatste training, doet vermoeden dat ik beter uit de stage gekomen ben. Dat vermoeden werd deze week bevestigd met nog enkele pittige trainingen: interval in zowel loop- als fietstrainingen, snelheid, duur, enz.

Nu volgt een weekje van actief herstel in functie van mijn eerstvolgende wedstrijd, komende zondag in het Franse Douai. Daarna heb ik mijn programma aangepast, omdat de Franse wielerbond de organisatoren van Houdain-lèz-Bavay blijkbaar "aanraadt" om van non drafting naar drafting over te schakelen. Gelukkig is er op 1 mei een nieuwe MTB-duatlon in de Ardennen en kan ik die probleemloos in mijn programma inplanten. Daarna volgt een korte rustperiode, alvorens ik weer begin op te bouwen naar enkele tijdritten en kortere duatlons in de maand juni.

Tom

---------------------------
Enkele foto's van de stage:





1 opmerking: