vrijdag 6 juli 2012

God in de Alpen

Hallo!

Alles verloopt goed in de Alpen. Afgelopen week lag de nadruk vooral op lange duurtrainingen met krachtblokken, enkele prikkels en vooral heel wat hoogtemeters. Ik beklom enkele héél mooie cols, zoals de Splügenpass (2113m) in Zwitserland en de Passo Cuvignone (1036m) - trainings- en testklim van Ivan Basso - in Noord-Italië.

Ik kan voorlopig het goede gevoel van de voorbije maanden doortrekken, wat natuurlijk leuk meegenomen is. Voor de kenners: in extensieve duur (de hartslag waarmee ik doorlopend omhoog moet rijden; bij mij = hartslag 142) klim ik met de huidige conditie aan zowat 1050 à 1100 VAM, d.w.z. hoogtemeters per uur. Het leuke eraan is dat ik met deze conditie ook mijn hersteltrainingen in de bergen kan doen.

Vanaf morgen komen er enkele serieuze trainingen aan. Tot maandagochtend verblijven we in het uiterste noorden van Italië, vlakbij Domodossola en de bekende Simplonpass (2005m). Vanaf maandag tot zaterdag volgt er een tweede passage door Zwitserland, ditmaal het Franstalige gedeelte van het land dat de voorbije maanden bij ons in België vooral bekend werd omwille van het fameuze busongeluk in Sierre. Ook daar liggen enkele fantastische beklimmingen, zoals de Col du Sanetsch (2252m) en Lac de Moiry Gletschersee (2350m), die absoluut op mijn verlanglijstje staan. Het zijn tevens ideale beklimmingen van +30 km om mijn klim- en duurvermogen aan te scherpen.

Groeten vanuit de warme (en soms onweerachtige) Alpen! Komende week wordt het met temperaturen tussen 30 en 35 graden alleszins weer serieus zweten!

Furkajoch (1760m)
Furkajoch (1760m)

Splügenpass (2113m)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten