dinsdag 9 juli 2013

Een weekje in de Corrèze (deel 1)


Als opwarmer een terugblik op het weekje Frankrijk met de familie. We verbleven in La Chapelle Salamard, een gehucht dat deel uitmaakt van Saint-Solve, een dorp in het Franse departement Corrèze en deel uitmakend van de regio Limousin. De bekendste/grootste stad in de omgeving is Brive-la-Gaillarde.



Op zaterdag 29 juni kwamen we aan in ons huisje Gîtes la Colline (LINK), waar we een perfecte week beleefden. Vooral het uitzicht vanop ons terras was er eentje om te onthouden.

Met het oog op mijn deelname aan Cyclo Les Copains, een lastige wedstrijd voor cyclosportieven in de aangrenzende regio Auvergne, op zondag 7 juli, stonden vooral de eerste dagen heel wat lastige trainingen op het programma. Uiteindelijk kreeg ik tussen zaterdagavond en donderdagmiddag ruim 20 trainingsuren te verwerken. Op zondag, maandag en dinsdag met de nadruk op het duurvermorgen, terwijl op woensdag en donderdag (gecontroleerde) intervaltrainingen op het programma stonden. Woensdag kende ik een iets "mindere" dag, waarschijnlijk door de overvloedige regenval, maar op donderdag kon ik mijn zes loopintervallen (aan 16 km/u) heel vlot afwerken.

Voor de rest was het vooral genieten van de vele zonuren, (geslaagde) etentjes in Brive-la-Gaillarde en Objat, de eerste ritten in de Tour de France en wat schrijfwerk voor de krant.

Hierbij nog enkele foto's:
Bijschrift toevoegen

Fietsen rond Suc-au-May
Top Suc-au-May
Top Suc-au-May
Puy d'Issandon
In deel 2 heb ik het over mijn ervaringen in Cyclo Les Copains: een verslag, maar ook eens het nodige cijfermateriaal voor de wielergekke wielertoerist ;-)

Tot de volgende!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten