maandag 29 juli 2013

Stage + Zele



Hallo allemaal

De voorbije twee weken vertoefde ik in de Italiaanse Alpen voor de jaarlijkse "+2000m-fietsreis". Net zoals vorig jaar in Zwitserland stonden ook nu weer heel wat beklimmingen boven de 2000 meter op het programma. Namen als de Grand St-Bernard, Petit-St-Bernard, Finestre, Mont-Cenis, Pian del Re, Sestrières, Fauniera en Sampeyre doen bij de meeste wielerliefhebbers wel ergens een belletje rinkelen. Meteen was het ook de ideale manier om mij in een andere omgeving voor te bereiden op de laatste wedstrijden van het seizoen. En die zijn niet van de poes: in augustus en september wachten mij maarliefst vier wedstrijden op de "lange" afstand.

Ideaal verliep de stage voor mij echter niet. Allerlei kleine kwaaltjes en tegenslagen, zoals een prop in mijn oor (met suizingen tot gevolg), een probleem met de rechterschouder, zes (!!!) lekke banden (terwijl ik dit jaar nog maar één keer lek was gereden), enz. Rekening houdend met de vele trainingsuren heb ik me eigenlijk nooit 100% gevoeld en heb ik voortdurend heel berekend moeten trainen. Aan de andere kant: op dit moment heb ik het gevoel dat ik - juist door die extreem berekende manier van trainen - fris uit de stage ben gekomen. Dus wie weet komt het nog helemaal goed...

Als afsluiter van de lange autoreis naar België stond ik zaterdag nog aan de start van een loopwedstrijd in het Oost-Vlaamse Zele. Door het extreem zwoele weer met hoge vochtigheidsgraad bleek de 8,5 km een niet te onderschatten onderneming. Na amper een kwartier lopen leek het wel of ik met kledij en schoenen in een warmwaterbad was gesprongen. Bij elke stap leek het alsof ik in een grote plas terechtkwam. Slecht was het zeker niet, maar door een gebrek aan frisheid en de moeilijke weersomstandigheden bleef ik steken op een loopgemiddelde van 15,4 km/u, goed voor de derde plaats. Achteraf hoorde ik gelukkig dat elke deelnemer het moeilijk had in dit weer en dat ik dus zeker niet de enige was die plots trager liep dan normaal...

Volgende uitdaging: BK lange afstand in Geel, komende zondag 4 augustus. Gedetailleerde vooruitblik volgt nog!

Tom

-----

Hieronder nog enkele foto's van de stage en loopwedstrijd.

Col du Petit-St-Bernard (2188m)
Valgrisenche (1984m)
Col du Grand St-Bernard (2469m) 
Col du Grand St-Bernard (2469m)
Pila (1800m)
Colle Braida (1008m)
Colle delle Finestre (2176m)
Col du Mont-Cenis (2100m)
Colle di Sampeyre (2284m) 
Colle dei Morti / Colle della Fauniera (2503m)

Colle dei Morti / Colle della Fauniera (2503m)
Colle dei Morti / Colle della Fauniera (2503m)
Pian del Re (2020m)
Met Pascal Vanaudenaerde

Met Thomas Buyle, Jente Samson en Pascal Vanaudenaerde aan de start

Na de aankomst; warm was het wel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten