dinsdag 27 augustus 2013

Aanknopen met een zege...

Hallo

De voorbije weken zat ik duidelijk in een dipje. De periode tussen de Powerman in Geel en die in Weyer was al geen groot succes, maar ook na de offday in Oostenrijk voelde ik me niet beter worden. Tot afgelopen zaterdag. Ik reed anderhalf uur los in de regen en voelde een heel klein beetje beterschap. Voldoende om weer wat moed bijeen te rapen.

Dat was nodig, want daags nadien verscheen ik aan de start van een korte tijdrit in Den Goede Herder bij Torhout. We kregen er een traject van 6,6 km voor de voeten geschoven, gekenmerkt door vooral veel linke bochten. Tot mijn grote verbazing had ik plots wel het juiste gevoel te pakken en kon ik van bij de start er 100 procent voor gaan. Na het gemakkelijkste deel van het parcours wees de gemiddelde snelheid 47 km/u aan, maar toen moest het moeilijkste deel nog komen. Na vier heel scherpe bochten, waarvan twee met een gootje, was mijn gemiddelde al gezakt naar 44,5 km/u. Op het einde kon ik nog wat verdapperen en zo finishen in 8'49", een nieuw wedstrijdrecord op dit parcours. Volgens de officiële tijdsopname van de organisatie slaagde ik daar niet in (72 honderdsten trager dan Stefaan Kerkhof enkele jaren geleden), maar ik vrees dat een Garmin nog altijd betrouwbaarder is...

Om terug te keren naar het belangrijkste van de dag: ik had opnieuw het goede gevoel te pakken en dat was - eerlijk gezegd - een flinke opsteker. Pascal Tiers en Pascal Vanaudenaerde vervolledigden het podium.

Na afloop startte ik nog met twee vrienden, Gregory Smets en Jasper Verduyn (respectievelijk 16de en 13de in de individuele chrono) in de ploegentijdrit, maar daarin moesten we ons meerdere erkennen in de ploeg met Pascal Tiers.

Uitslag:
1. Tom Vandenbussche (8.49)
2. Pascal Tiers (9.14)
3. Pascal Vanaudenaerde (9.15)
4. Hans Spilliaert (9.24)
5. Bernard Maes (9.27)
6. Glenn Dobbels (9.32)
7. Jens Six (9.32)
8. Bjorn Joseph (9.32)
9. Hendrik Bogaert (9.37)
10. Kevin Semerano (9.40)
...
13. Jasper Verduyn (10.07)
16. Gregory Smets (10.15)

Volgende wedstrijd: trio-triatlon in Oedelem als fietser, samen met Hannes Vandermoere (loper).

Filmpje van de tijdrit: LINK en LINK
Foto's:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten