zondag 3 oktober 2010

Genezen!

Hallo!

Woensdag kwam ik aan de start van de 2de wedstrijd van het Brugse SVS-loopcriterium. Ik liep weer samen met de scholieren A en B (leerlingen van het 5de en 6de middelbaar), leerkrachten en ouders. In totaal stonden we met 34 lopers aan de start, waarvan 8 leerkrachten. Het bochtige (gras)parcours aan de Koude Keuken in Sint-Andries-Brugge bestond uit 3 rondes, samen goed voor 2250 meter.

Ik startte vrij goed en kon me rond de 10de plaats nestelen. Na 1 ronde voelde ik echter al meteen dat ik geen fut in de benen (en vooral armen) had. Ik kon wel nog enkele plaatsen opschuiven, zodat ik in 7de positie lag. Een positie die ik tot het einde kon behouden. Twee leerkrachten gingen me vooraf, maar dat was geen schande. Winnaar bij de leerkrachten werd Lieven Vandenbroucke voor Brecht Vanhaverbeke en mezelf. Vandenbroucke is een atleet van de Molenlopers uit Bekegem en liep dit jaar Dwars door Brugge in minder dan 47 minuten. Vanhaverbeke deed er enkele jaren geleden ongeveer 52 minuten over. Zelf zou ik volgende editie absoluut onder de 55 minuten willen lopen. De vierde leerkracht in de uitslag, Sandy Minnebo, liep de marathon van Rotterdam in 3u14'10".

Het gevoel was woensdag niet goed. Blijkbaar waren het de laatste ziektekiemen die eruit moesten, want sinds donderdag voel ik me een stuk beter.

Woensdag is er de derde - voor mij onbekende - SVS-loopcross in de Zandstraat van het VTI Brugge. De week erop is er het PK in Roeselare en mijn eerste winterduatlon in Olen.

Dit weekend deed ik mijn eerste lange duurtraining in functie van Kasterlee. 's Ochtends liep ik 17 km, waarvan 13 km in 60 minuten aan HRM 150. 's Namiddags reed ik de veldtoertocht in Doomkerke-Ruiselede, goed voor 87 km.

Tot de volgende!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten