vrijdag 15 oktober 2010

PK veldlopen Beveren-Roeselare

Hallo!

Woensdag was ik van de partij op het Provinciaal Scholenkampioenschap veldlopen in het sportcentrum van Beveren-Roeselare. Als leerling nam ik in 2002 en 2003 ook twee keer deel aan deze wedstrijd, toen nog op Schiervelde. Ditmaal kregen we 5 keer een belachelijk parcours langs een voetbalveld voorgeschoteld.

Ik voelde me al de hele week goed en mijn ochtendpols lag onder de 40. Toch trok ik zonder enige ambitie naar Roeselare, omdat ik wist dat de kans groot was dat er enkele sterke leerkrachten-atleten zouden deelnemen. En dat bleek ook het geval te zijn.

Bij de start liep het al meteen fout voor de helft van de deelnemers. Het startpistool werkte opeens niet meer, waardoor een deel opeens begon te lopen en een ander deel - waaronder mezelf - aan de startlijn bleef staan. Chaos alom. Na enkele seconden meldde de man met het startpistool ons droogjes dat we ook mochten vertrekken. De start was nog niet gegeven en ik lag al vijftig meter achter. Niet bepaald ideaal op een parcours dat zich niet tot inhalen leende.

Ik begon vanuit een kansloze positie aan een ... kansloze inhaalrace. Ik kon 15 à 20 lopers voorbijsteken, maar het tempo lag zo hoog dat ik blij was dat ik nog aan de langgerekte sliert van kop tot laatste 'achtervolger' hing. De vele bochten zorgden er dan ook nog eens voor dat het een pure intervalrace werd, wat ook niet meteen mijn specialiteit is. Ik nestelde me in ongeveer 20ste positie, maar ik wist in de verste verte niet wat mijn positie bij de leerkrachten was, aangezien ook de Scholieren met ons meeliepen.

In de uitslag blijk ik pas 9de leerkracht te zijn. Met andere woorden: de leerkrachten waren dit jaar veel sterker aanwezig dan de leerlingen, wat in het verleden vaak niet het geval was. Wim De Bois (dit jaar onder de 49 minuten in Dwars door Brugge) won voor triatleet Hannes Cool. Om aan te tonen dat het een heel sterk deelnemersveld was: Christophe De Cooman, vorig schooljaar nog Vlaams veldloopkampioen, werd ook pas 7de. De achtste in de uitslag liep in het verleden al 16'20" op de 5 km...

Ikzelf liep over de 3130 meter een tijd van 10'25". Goed dus voor een gemiddelde van 18 km/u, wat echt hard is. Benieuwd wat het zondag wordt in mijn eerste winterduatlon van dit najaar.

Groet!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten