donderdag 28 april 2011

Herzele (1.12)

Hallo!

Gisteren mijn eerste echte koers (in lijn) van het seizoen. De lastige omloop in Herzele was meteen een mooie waardemeter, zelfs al kwam het in principe nog wat te vlug na mijn trainingsstage in Zuid-Italië.

Het uitgebreide deelnemersveld (199 dln), de felle wind, de hoge snelheden (42,5 gemiddeld) en de eindeloos golvende omloop (1000 hm in 120 km) zorgden voor een nerveuze wedstrijd in het peloton en een afvallingswedstrijd achteraan. Een kleine 130 renners zou de wedstrijd kunnen uitrijden. Gelukkig hoorde ik daar ook bij. Het was bij momenten doorbijten voor mij, vooral dan als er opeens een helse tempoversnelling kwam. Bij een normaal tempo zakte mijn hartslag (achteraf bekeken!) naar 120-130, wat er toch op wijst dat ik op de meeste stroken met overschot rondfietste. Het is nu zaak om de komende weken wedstrijdritme op te doen en volledig te herstellen van de voorbije trainingsweken.

Samen met mijn dagelijkse woon-werk en een halfuurtje losrijden na de wedstrijd kwam ik gisteren toch alweer aan een respectabele trainingsdag van 190 km.

Na enkele recuperatiedagen sta ik zondag met mijn duatlonploeg, Triathlon Team Ieper, aan de start van het BK ploegenduatlon in Doornik. Bedoeling is om samen zo vlug mogelijk het parcours (5 km lopen, 20 km fietsen en 2,5 km lopen) af te leggen. De tijd van de vijfde duatleet telt voor de uitslag. Met andere woorden: het is niet omdat een ploeg met vier sterke duatleten aan de start staan dat ze ook zullen winnen.

Voor mij persoonlijk is het de eerste ploegenduatlon ooit. Ik ben vooral eens benieuwd hoe alles zal verlopen op vlak van onderlinge afspraken en aflossing. En ik ben ervan overtuigd dat we met ons 'kleine' ploegje een mooie uitslag kunnen behalen. Elke ploeg is maar zo sterk als de vijfde man, weet je wel...

Tot de volgende!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten