maandag 15 augustus 2011

Druk wedstrijdweekend!

Hallo!

Afgelopen weekend nam ik deel aan drie wedstrijden. Een kort overzicht:

- Zaterdagochtend (10.04) ging ik van start in individuele klimtijdrit van de Gileppe Trophy. Het parcours (26 km) voerde over de klim naar de Baraque Michel. In totaal goed voor een tiental km klimwerk. Ik had door omstandigheden een gebrekkige opwarming en voelde dat meteen tijdens de tijdrit. Ik kon stevig tempo maken, maar viel toch enkele keren stil. Het uiteindelijke resultaat was een ontgoochelende 44'18", goed voor de 6de plaats.

- Zaterdagnamiddag (14.00) was er dan een duatlon over hetzelfde traject. De duatlon van La Gileppe is meteen ook de lastigste korte duatlon op de weg in België, bij mijn weten. Na een zeer matige looptijd reed ik een heel sterke fietsproef, waarbij ik alleen nipt voorafgegaan werd door TTI-ploegmaat Jeroen Snick, meteen ook de latere verdiende winnaar na een indrukwekkende staaltje klimwerk. De derde beste fietser, Axel Van Liefferinge (nochtans één van de beste duatleten in België), werd zomaar eventjes op twee minuten gezet. Andere bekende namen kregen zelfs drie, vier minuten aan de broek gesmeerd. Ik begon door mijn sterk fietsgedeelte als 8ste aan de afsluitende 2,5 km lopen. In de slotkilometer kreeg ik echter te kampen met maagkrampen. Bij elke ademhaling deed het verschrikkelijk pijn, waardoor ik zelfs even moest stoppen. Eigen schuld, want ik had bij gebrek aan normale voeding voor een grote rijsttaart gekozen, 2,5 uur voor de duatlon. Het resultaat was een 14de plaats, weliswaar in de buurt van sterke duatleten, waaronder meervoudig Belgisch kampioen winterduatlon lange afstand Pieter Bracke, maar de ontgoocheling overheerste. Het lopen wil dit jaar maar niet lukken. Als ik mijn looptijden van vorig jaar had gehaald, deed ik gegarandeerd mee voor top-vijf, misschien zelfs nog wat dichter. Spijtig!

- Zondagnamiddag (15.25) reed ik dan nog de Eandis Open, een individuele tijdrit in Oostende langs het kanaal. Goed voor 24 km in totaal. Ik had uiteraard geen superbenen, maar ging toch goed vooruit. Dat resulteerde in een tijd van 32'28", goed voor een 5de plaats in de algemene uitslag.

Enkele foto's:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten