woensdag 12 juni 2013

7 van Kettelo

Bij deze nog een korte terugblik op de 7 van Kettelo van afgelopen zondag.

Eerst en vooral de uitslag:
1 Tom Vandenbussche 9'10"18
2 Gunther Gellaerts 9'37"22
3 Hans Spiliaert 9'44"06
4 Tom Vandierendonck 9'44"91
5 Wim Tollenaere 9'49"70
6 Reinoud Amelynck 9'50"00
7 Kevin Crabbe 9'59"40
8 Gert De Jonghe 10'07"23
9 Diederik De Smedt 10'07"50
10 Kurt De Smedt 10'12"97

Vorig jaar deed ik officieel 9'00" over de tijdrit.
Volgens mijn Strava-gegevens was het verschil tussen mijn tijdrit van vorig jaar en die van afgelopen zondag slechts 2 seconden: 9'02" t.o.v. 9'04". Bizar, want ik vrees dat Garmin in principe altijd juist registreert ;-)

Hoe dan ook was het door de wind een heel lastige tijdrit. Vorig jaar hadden we meewind bergaf, wat ervoor zorgde dat er enorme snelheden gereden werden en bv. mijn gemiddelde halverwege de tijdrit 49 km/u bedroeg. Nu blies de wind uit omgekeerde richting, wat het moeilijk maakt om een vergelijking te maken.

Ik weet wel zeker dat ik sterker ben dan vorig jaar - de uitslagen van de voorbije maanden geven me gelijk - maar of de vorm op dit moment beter is dan in 2012 op hetzelfde tijdstip, valt heel moeilijk te zeggen. Zowel in de tijdrit van Slypskapelle als die in Mollem had ik een iets minder gevoel in vergelijking met vorig jaar. Maar, ik moet er wel aan toevoegen dat de omstandigheden (wind!) telkens heel zwaar waren.

Enkele foto's:




Ploegenklassement gewonnen ;-)




De vierde editie van de Putterstijdrit in Oostkamp wordt zaterdag alvast een heel interessante bedoening. Bij de individuelen staan heel wat te duchten klanten aan de start en ook bij de duo's (ik start met eliterenner zonder contract Koen Demuynck) zullen we niets cadeau krijgen. Ik kende op werkvlak een heel vermoeiende tiendaagse, maar ik ga ervan dat ik tegen zaterdag weer 100% fitheid zal terugvinden.

Meer info over de tijdrit in Oostkamp: LINK

Aan het verslag van de tijdrit in Moorslede-Slypskapelle voegde ik intussen enkele andere foto's toe.

Groeten
Tom


Geen opmerkingen:

Een reactie posten