vrijdag 21 juni 2013

Putterstijdrit Oostkamp + Dreikirchener Duathlon

Hallo allemaal

Vorige week zaterdag won ik de individuele tijdrit van WTC De Putters in Oostkamp, terwijl ik in de koppeltijdrit met Koen Demuynck op een tweede plaats strandde. Eigenlijk hadden we moeten winnen, maar achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk uitleggen.

Op deze link vind je ook een filmpje van mijn tijdrit (gemaakt door Lies Vanaudenaerde): LINK

Het belangrijkste voor mij was dat ik weer over de allerbeste benen beschikte en met heel veel vertrouwen het boeiende slot van dit boeiende seizoen tegemoet kan kijken. Dit weekend verblijf ik - net als vorig jaar - met collega-duatleet Wim Vanleene in het Duitse Dreikirchen (Hessen) voor de jaarlijkse du- en triatlonhappening. In 2012 won ik er de duatlon, die door zijn specifieke afstanden (1,2 km lopen, 23 km tijdrijden en 5,7 km lopen over een heuvelachtige parcours) op mijn maat geschreven is.

Dit jaar zal de tegenstand echter niet te onderschatten zijn. Met Bernd Weis (een van de beste duatleten in Duitsland), Matthias Neuburger en uiteraard Wim Vanleene zelf zal ik heel sterk voor de dag moeten komen. De weersvoorspellingen zien er alvast prima uit: droog en veel wind, wat het fietstraject met enkele stevige beklimmingen alleen maar nog lastiger zal maken.

Na afloop van Dreikirchen blijf ik goed doortrainen, maar zal de focus nu weer op duurvermogen liggen. In juli staan twee trainingsstages gepland, aangevuld met een cyclosportieve wedstrijd in het Centraal-Massief. Eerstvolgende grote afspraak wordt het BK Powerman in Geel op zondag 4 augustus.

Tot de volgende!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten