zaterdag 21 mei 2011

Nog eens een koers gereden...

Hallo!

Vandaag startte ik eindelijk nog eens in een wedstrijd. Na ruim twee weken gesukkel met de luchtwegen voelde ik me deze week stilaan wat beter en besloot ik om vandaag de 1.12-wedstrijd in Aartrijke mee te pikken. Slechts 66 renners aan de start, waardoor ik geen 'pelotonvrees' moest hebben...

De eerste 20 km moest ik geen trap te veel geven. Ofwel lag het aan de benen, ofwel aan het trage tempo. Het gemiddelde bedroeg 42 km/u, dus echt hard werd er niet gereden op de glooiende wegen rondom Aartrijke. Ik voelde me goed en trok enkele keren mee in de reactie op eerder ontsnapte renners. Op een bepaald moment dacht ik dat we voor een mooie ereplaats vertrokken waren. Maar geen geluk: net toen ik ingelopen werd, reed een groepje weg. Eenmaal gerecupereerd ging ik nogmaals in de tegenaanval. Ik bleef uiteindelijk een ronde op een 15-tal seconden hangen, maar moest uiteindelijk inbinden tegen de groep die blijkbaar goed ronddraaide.

Door de afvallingskoers kon ik enkele kilometers verder gewoon weer wegrijden. Ik reed naar ploegmaat Diego Boone en samen raapten we nog twee gelosten op. Na 80 km bedroeg onze achterstand een goeie drie minuten en blijkbaar vond de wedstrijdjury het nodig om ons uit koers te nemen. Ik eindigde 32ste. Winnaar van de wedstrijd werd Koen Demuynck, al een heel seizoen sterk op dreef en eind vorig jaar auteur van een knappe Powerman van Kasterlee. Alleszins knapper dan mezelf ;-)
Voor én na de wedstrijd trainde ik nog bij, zodat ik toch de nodige kilometers in de benen heb.

Volgend weekend zal druk zijn met zaterdag(ochtend) de individuele tijdrit in Dudzele (18 km) en zondag de Grote Prijs Etienne De Wilde in Laarne, een wedstrijd van 180 km die meetelt voor de Beker van België. Onderweg moeten we o.a. 2x Leberg, Valkenberg en een parallelklim van de Berendries beklimmen. In de tijdrit hoop ik een mooie ereplaats (of beter, wie weet...) te behalen, terwijl ik voor Laarne beter geen uitspraken doe ;-)

De komende week staat in het teken van recuperatie, met als afsluiter vrijdag een bloedcontrole. Hopelijk zijn de resultaten beter dan drie maanden geleden...

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten