vrijdag 1 maart 2013

Chièvres (Ath)

Hallo

Zondag is het tijd voor een volgende winterduatlon. In de buurt van Chièvres (Ath) wordt voor de eerste keer een run-bike-run voor individuelen georganiseerd. De wedstrijd bestaat al jaren in de vorm van een Raid, een wedstrijd waarbij twee atleten samen moeten lopen (trail), mountainbiken en nogmaals lopen. Ditmaal kreeg organisator Thomas Loquet - een van de betere traillopers in België - het lumineuze idee om ook een duatlon te voorzien.

We krijgen de volgende afstanden voorgeschoteld: 13 km lopen (trail), 30 km mountainbiken en 5 km lopen. Voor mij is dit format niet bepaald in mijn voordeel, aangezien de eerste run mijn slechtste punt is. Groot favoriet wordt ongetwijfeld TTI-ploegmaat Tim Vijverman. In Jurbise liet ik hem achter mij, ditmaal wordt het een stuk complexer. Anderzijds, als er iemand anders moet winnen, dan toch liefst Tim ;-)

Andere namen om in de gaten te houden: Thibault Carion, Eric Delchevalerie, Joel Claisse en in principe ook Alain De Munter. Geen topdeelnemersveld dus, maar in dit type wedstrijd op dit tijdstip van het jaar lijkt mij dat sowieso een onmogelijk doel voor een organisator.

Meer info op: WEBSITE

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten