zaterdag 7 september 2013

Op naar Damme: ja?

Hallo allemaal!

Ik verscheen vandaag - weliswaar in ploeg - voor de eerste keer in mijn leven aan de start van een triatlon. Het was een hele belevenis en zeker voor herhaling vatbaar. De GP Jim Beuselinck in Oedelem is een kleinschalige triatlon, maar de sfeer mocht er best wezen...

Ik startte in een team met Dries Demeulenaere als zwemmer, mezelf als fietser en Hannes Vandermoere als loper. Dries kwam 's ochtends in het zwembad van Beernem na 4'32" (400m) uit het water, waarna ik 's namiddags in Oedelem als tweede de fiets op mocht springen. Ik had al vlug de koploper (een ander team) te pakken en kon zo solo de 24,5 km (drie rondes) afwerken. Vooral in de eerste ronde trok ik heel stevig door, zodat er niemand zou terugkomen. Door de slopende, kaarsrechte wegen en het forse windje kreeg ik het solo vooral in de laatste ronde moeilijk. Achter mij had zich intussen een select groepje van een tiental individuele triatleten (+ één trio) gevormd. Zij streden in de slotrun (5,3 km) voor de zege. Ieperling Glenn Valentin won uiteindelijk het pleit voor Kris Steyaert, Pieter Vanhee, Ruben Verkempinck en Dieter Staelens. Er waren ook sterke prestaties van Bruggelingen Mike Bogaert (7de), Kenny Couvreur (8ste) en Dries Vanderschaeghe (10de).

In de wedstrijd voor trio's kenden we geen problemen. Hannes maakte het autoritair af en vergrootte onze voorsprong nog tot 3'29". Een mooie kloof, zeker omdat alle andere trio-ploegen op de fiets samen reden met de individuele deelnemers, terwijl dat nochtans niet toegelaten was.

Kortom: een heel leuke organisatie en zeker voor herhaling vatbaar!

Uitslagen: LINK



De komende week zal ik proberen om vooral fysiek frisheid terug te vinden. Lees: het aantal trainingsuren fel terug te schroeven. Het einde van het seizoen is in zicht en daar kijk ik toch stiekem al naar uit. Maar eerst nog Damme en Bilzen overleven...

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten