zaterdag 28 december 2013

Crossduatlon Maldegem-Kleit

Hallo

Gisteren trok ik naar Kleit bij Maldegem voor de eerste echte test van deze winter. Na twaalf weken voorbereiding was de crossduatlon - 3,6 km lopen, 21 km mountainbiken en 1,8 km lopen - de ideale waardemeter om te zien of ik sinds begin oktober goed gewerkt had.

Door de hevige regenval van de laatste dagen en de slechte weersomstandigheden op de dag zelf werd het een loodzware onderneming, gekenmerkt door regen, modder en vooral heel veel gebagger. Favorieten waren TTI-ploegmaat Jürgen Boterberge en Bert De Waele, aangevuld met enkele sterke mountainbikers. Ook ikzelf hoopte dat ik mijn 'ding' kon doen.

Na minder dan een loopkilometer mocht ik mijn aspiraties al bijna opbergen. In de tweede bocht offroad (naar links) slierde ik weg. Ik kwam ten val en bezeerde me aan knie, heup en elleboog. Juist de elleboog waaraan ik eind november geopereerd werd. Ik bleef even liggen, maar probeerde me toch weer op gang te trekken. Eerst verliep dat moeizaam en verzeilde ik net achter mijn ex-collega Rik Goethals, die uiteindelijk als 50ste zou finishen. Gelukkig vond ik mijn ritme en kon ik langzaam opschuiven. Eerst in het gezelschap van Bernard Demeulemeester en Antoon Bruggeman, vervolgens alleen. Met een gemiddelde van slechts 15,3 km/u (!) kwam ik de eerste wissel in.

Op de mountainbike voelde ik meteen dat het gevoel goed zat. Ik kon vlug opschuiven en na enkele kilometers kwam ik in het spoor van Dirk Beullens, die een tijdje de ideale fietsgezel bleek te zijn. Op het einde van de eerste mountainbikeronde van 10,5 km stond ik er echter weer alleen voor, maar bij de passage aan de start- en aankomstzone zag ik Wim De Waele voor me uitrijden.

Even later had ik hem te pakken en ook hij werd een hele tijd een perfecte fietsgezel. Intussen dacht ik me in vierde positie te bevinden, maar dat bleek achteraf een plaatsje verder te zijn. In de laatste zware passage kon ik Wim nog achter me laten en zo met een kleine voorsprong aan de korte slotrun beginnen. Eerst liep die door de moeilijk begaanbare weide, maar ik had meteen door dat er nog voldoende jus in de benen zat. Ik kon nog versnellen en mijn vijfde plaats behouden. Jürgen won verdiend voor Bert De Waele en de sterke mountainbiker Wim Tollenaere. Achteraf bleek ik in de tweede run nog de tweede beste looptijd van de toptienatleten neergezet te hebben.




Op volgende link vind je een filmpje van Pascal Vanaudenaerde: LINK

Tot de volgende!
Tom






Geen opmerkingen:

Een reactie posten