zaterdag 14 december 2013

Kerstloop Brugge

Hallo allemaal

Gisterenavond stond ik aan de start van de Kerstloop in Brugge. Het was mijn eerste wedstrijd in drie maanden tijd en meteen ook de eerste test na tien weken van winteropbouw. De basisconditie is méér dan goed en vorige week haspelde ik ook mijn eerste iets intensievere trainingen af. Deze derde editie van de stratenloop door hartje Brugge was een ideale weerstandstest.

De start met 4.000 deelnemers was verschroeiend en ik zocht al vlug mijn eigen tempo dat ik zes km lang kon volhouden. Het parcours liep grotendeels over de Brugse kasseien en in de vele bochten was het soms opletten om niet weg te glijden. De weersomstandigheden waren wel ideaal. Uiteindelijk finishte ik na 6,1 km met een gemiddelde snelheid van 16,2 km/u. Daarmee legde ik beslag op de 15de plaats.

Volgende testje: crossduatlon in Maldegem-Kleit op vrijdag 27 december. Op het programma: 3,6 km lopen, 21 km mountainbiken en 1,8 km lopen. Ik sta nog een eind van mijn beste conditie, maar het zou toch moeten lukken om een rol van betekenis te kunnen spelen.

Grt
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten