maandag 20 oktober 2014

Chilham Castle Duathlon

Vandaag sloot ik mijn seizoen af met een tweede plaats in de Chilham Castle Duathlon nabij Canterbury, Groot-Brittannië. Een prachtig land om duatlonwedstrijden af te werken. Het gaat er altijd eerlijk aan toe en de parcours zijn er meestal op mijn lijf geschreven. Bovendien is het helemaal niet zo'n verre verplaatsing en is de bootovertocht tussen Calais en Dover altijd eens de moeite waard.

Ik was met veel ambities naar mijn grote najaarsdoel getrokken, maar achteraf moet ik gewoon eerlijk toegeven dat die dichtste ereplaats het hoogst haalbare was. Ik werkte een bijzonder sterk tijdritnummer van 40 km af, vergelijkbaar met mijn betere niveau van 2013, maar in de twee loodzware runs (de eerste van 10,4 km, de tweede van 5,2 km) op een sterk heuvelend en glibberig modderparcours was de Zwitser Stephan Wenk een paar maatjes te groot. De naar Groot-Brittannië uitgeweken Australiër David Irvine, vorig jaar nog winnaar van deze wedstrijd, vervolledigde het podium. Ter info: Wenk heeft op de 10 km een besttijd onder de 30 minuten, behoorde enkele jaren geleden tot de absolute wereldtop duatlon op de korte afstand en richtte zich de voorbije jaren vooral op het zogenaamde berglopen, waarin hij tot de nationale ploeg van Zwitserland behoort.

Ik ben blij dat ik op deze manier mijn seizoen kan afsluiten. Nu is het even tijd om de batterijen op te laden.

In de loop van de komende weken plaats ik hier nog een korte terugblik op het voorbije seizoen.

Tom

Uitslag: LINK
Blog winnaar: LINK




Geen opmerkingen:

Een reactie posten