dinsdag 9 juni 2009

Training op de Kluisberg



Vandaag in vrij barre weersomstandigheden een training gedaan op en rond de Kluisberg. Mijn gemiddelde lag heel laag (24 km/u), uiteraard door het lastige parcours (+ 2000 hoogtemeters) en vooral door de gevaarlijke afdalingen.

Vertrokken vanuit Kortrijk.
Afbeelding 1:
Polar-grafiek van de training: (rekening houdend dat ik nog maar in mijn derde trainingsweek zit: niet slecht)
Ook iets te weinig gegeten waardoor ik tijdens de laatste beklimmingen van de Kluisberg mijn hartslag niet meer heel hoog kreeg.
Afbeelding 2:

Parcours rond de Kluisberg in detail.
Gegevens:
Plaats: Orroir
Afstand: 7,9 km
Hoogtemeters per ronde: 230
Beklimming 1: Mont de l'Enclus
- startplaats: Orroir
- lengte: 2,1 km
- gemiddeld stijgingspercentage: 5,3%
- maximaal stijgingspercentage: 16%
- opmerking: laatste 200 meter aan 12,6%
Beklimming 2: Kluisberg
- startplaats: Ruien
- lengte: 1,7 km
- gemiddeld stijgingspercentage: 6,7%
- maximaal stijgingspercentage: 20%
- opmerking: laatste 500 meter aan 10,9%

Geen opmerkingen:

Een reactie posten