zondag 12 september 2010

Dwars door Sint-Kruis

Hallo!

Ik liep vandaag mee in Dwars door Sint-Kruis, een loopwedstrijd georganiseerd door de studenten van de KHBO, in samenwerking met atletiekclub AC Sodibrug. Ik nam deel aan de kortere afstand over 5 km.

Van bij de start kon ik me vooraan positioneren. Twee lopers liepen al meteen van de rest weg, daarna volgden nog eens twee anderen, op de voet gevolgd door mezelf. Na 1 km kwam ik door in 3'20". Vanaf dan ging het bergaf en voelde ik dat het geen zin heeft om aan een wedstrijd deel te nemen als je een dag eerder (te) uitbundig en tot in de vroege uurtjes de verjaardag van een vriend hebt gevierd. Ik moest gas terugnemen en besliste - aangezien dit pure training is - om me niet kapot te lopen. Gelukkig was de tegenstand ook niet al te sterk - dat gevoel had ik toch - en kon ik mijn vijfde plaats lange tijd behouden. Pas in de slotkilometer kon nog één loper me remonteren, waardoor ik op een 6de plaats strandde. Ik was niet bijster gelukkig met een op het eerste zicht uitermate zwakke eindtijd van ca. 19'10".

Na raadpleging van een routeplanner blijkt de afstand van de wedstrijd toch ongeveer 5,3 km i.p.v. 5 km te bedragen, waardoor ik toch nog op een loopgemiddelde van 16,7 km/u uitkom.

Tot de volgende!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten