zaterdag 14 januari 2012

Eerste wedstrijd van 2012

Hallo!

Na tien opbouwweken staat dit weekend mijn eerste wedstrijd gepland. Oorspronkelijk was het de bedoeling om vandaag een loopwedstrijd (6 km) in het Oost-Vlaamse Watervliet af te werken, om dan komende week toe te werken naar mijn eerste winterduatlon (Hamme-Mille, Zonhoven, Leopoldsburg...) van 2012. Spijtig genoeg leek lange tijd alles tegen te zitten op duatlonvlak, aangezien alle hierboven opgesomde wedstrijden afgelast werden. Gevolg daarvan was dat we het wedstrijdprogramma voor januari als volgt hadden aangepast: loopwedstrijd in Watervliet (14 januari) en MTB-wedstrijd in Assenede (21 januari).

Vier dagen geleden - dinsdag - ontdekte ik echter bij toeval dat er dan toch een winterduatlon in januari georganiseerd zou worden, namelijk de eerste editie van de L'Enfear Duathlon in het Henegouwse Seneffe, vlakbij Charleroi. De afstanden zijn er als volgt: 4,7 km lopen - 21 km MTB - 2,9 km lopen. Zowel loop- als fietskilometers wordt - naar wat ik vernomen heb - op een héél technisch parcours afgewerkt. Hopelijk kan ik - na mijn elleboogbreuk en bijkomende revalidatie - zonder problemen deze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen afwerken en ben ik vertrokken voor een lang seizoen vol mooie wedstrijden.

Komende week zal ik ook nog wat extra info geven over het komende wegseizoen als duatleet, aangezien ook daar heel wat organisatoren van aantrekkelijke wedstrijden - voorlopig - afhaakten. Daardoor ben ik nu spijtig genoeg genoodzaakt om enkele andere doelstellingen te plaatsen...

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten