maandag 16 juli 2012

Terug naar de regen...

Hallo

De stage in de Alpen zit erop. Nu ja, echt als een belastende stage voelde het niet aan. Daarvoor waren de (weers)omstandigheden en het gevoel veel te goed. Ik ben ervan overtuigd dat ik sterker uit deze zware trainingsperiode ben gekomen en dat ik er over enkele weken de vruchten kan van plukken.

De laatste dagen in Franstalig Zwitserland werden nog enkele serieuze trainingen afgewerkt. Zo overwon ik donderdag tijdens mijn laatste duurtraining op de fiets 3800 hoogtemeters in 'slechts' 125 km, met onder andere de beklimming van de Col du Sanetsch (2252m), volgens velen de lastigste - en mooiste - bergpas van Zwitserland. Het gevoel op deze toch wel verschrikkelijke col - met 1800 meter hoogteverschil in 25 km - was bovendien meer dan goed, wat voor een dertiende stagedag toch geen evidentie was/is.

Col du Sanetsch (2252m)
Ook de looptrainingen - zowat 140 km in twee weken - werden vlot verteerd. Het was voor mij persoonlijk ook eens goed om op regelmatige basis bergop te kunnen lopen.

Deze week staat vooral in het teken van recuperatie. Gezien het 'prachtige' zomerweer dat hier voorspeld wordt, kan ik daar moeilijk rouwig om zijn. Zaterdag trek ik naar Loenhout (vorig jaar 11de) voor mijn eerste en laatste wedstrijd in functie van de maand augustus. Hierna volgt dan nog een iets zwaardere week met redelijk wat specifiek werk, vooraleer de tapering naar Geel in te zetten.

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten