maandag 4 februari 2013

3de in Cadzand-Bad

Zondag trok ik opnieuw naar Zeeland voor een loopwedstrijd, ditmaal ter gelegenheid van de halve marathon in Cadzand-Bad. Een organisatie van AV De Wielingen, die vaak loopwedstrijden organiseert, waaronder ook de fameuze trimlopen. In het najaar van 2007 won ik zo twee keer in Cadzand en Nieuwvliet.

Sinds woensdag had ik last van de luchtwegen. Gelukkig was ik tegen zondag aan de beterhand, maar ideaal was het nog niet. (Intussen zijn die problemen volledig verleden tijd)

Ik startte niet in de halve marathon, wel op de 5 km die samen met de lopers van de 21,1 km van start ging. Met ruim 500 lopers trokken we ons op gang voor enkele lastige kilometers, waarvan de laatste drie door de duinen tussen Cadzand en 't Zwin.

Door de tegenwind lag het tempo in de openingskilometer niet echt hoog: 3'35". De kilometer erna ging het al iets sneller, maar het was pas bij het opdraaien naar 't Zwin - met een lastige klim van een 200-tal meter - dat het kaf stilaan van het koren werd gescheiden. Ik moest het tempo van de eersten laten schieten. De derde kilometer was de traagste met 3'41". Op het einde ging het tempo weer de hoogte in, met een slotkilometer aan 3'30" tot gevolg. Ik eindigde zo derde op de 5 km na favoriet Chris Derveaux - die hier al meerdere keren won - en collega-duatleet Jonas Smessaert. Arjen Van der Meulen, een Nederlandse topzwemmer uit Eindhoven - wat kwam die hier doen?, werd vierde.

Ik legde de 5 km af in 17'50", goed voor een gemiddelde snelheid van 16,8 km/u. Ondanks de ietwat haperende gezondheid is het toch duidelijk dat ik als loper een stapje voorwaarts gezet heb. Hopelijk kan ik komende zondag in Jurbise dat ook zeggen van mijn fietsbenen.

Groeten
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten