zaterdag 9 april 2016

Het begint weer bijna...

Hallo!

We zijn weer drie maanden verder en het Vlaamse wielervoorjaar zit er zo goed als op. Een belangrijk gegeven voor mij, want het is voor mij de drukste (en eigenlijk ook wel een van de boeiendste) periode(s) van het jaar.

Sinds mijn laatste wedstrijd vorig jaar, de duatlon van Canterbury op 19 oktober, kwam ik amper in competitie uit. Een logisch gevolg van wat ik in de eerste alinea beschreef en iets waar ik ook in de toekomst rekening mee zal moeten houden. In januari nam ik deel aan een loopwedstrijd en eind februari aan de crossduatlon in Trier, maar in die periode sukkelde ik met slechte bloedwaarden en aanhoudende fysieke vermoeidheid, waardoor presteren niet mogelijk was. 

Meerdere weken van aangepaste training hebben gelukkig soelaas gebracht en ervoor gezorgd dat ik mijn frisheid heb teruggevonden. Het gevoel en de waarden op training zijn goed tot zelfs heel goed. Vorige week zaterdag reed ik de 1.18-koers in het Henegouwse Montroeul-sur-Haine. Een echte waardemeter was dat door het gebrek aan wind en het monotone parcours niet, maar de conditie is meer dan oke.

Volgende week zondag verschijn ik aan de start van mijn eerste echte duatlon van jaar, een korte non drafting in Frasnes, in het Waalse gedeelte van de Vlaamse Ardennen. Echt in mijn voordeel zijn de afstanden daar spijtig genoeg niet - bij 7,5 km lopen versus 18 km fietsen kun je nog moeilijk van een duatlon spreken - maar de realiteit is wat ze is: in België is echte duatlon op sterven na dood.

Na een andere korte duatlon op 1 mei zal ik enkele weken goed doortrainen - onder meer een tiendaagse stage/reis in Zuid-Frankrijk staat op het programma - en vervolgens in juni echt aan het seizoen beginnen. Beter laat dan nooit ! :-)

Tot de volgende!
Tom


Geen opmerkingen:

Een reactie posten