zondag 9 mei 2010

Dwars door Brugge

Ik liep vandaag Dwars door Brugge in 59'08", een tijd waarmee ik tevreden ben, rekening houdend met de huidige conditie. Tot kilometer tien zat ik nochtans op schema voor een eindtijd van 55-56 minuten, wat ik vooraf helemaal niet had verwacht. De laatste vijf kilometer werd echter duidelijk dat ik specifieke training mis, iets waar ik de komende weken/maanden aan zal moeten schaven.

Ik voelde me wel duidelijk beter dan tijdens de twee loopgedeeltes in de duathlon van Lille, exact 6 weken geleden. Het is ook een hoopgevende prestatie met het vooruitzicht op Kasterlee, waar de eerste loopproef te vergelijken is met de wedstrijd van vandaag. Zeker met het daarbij aansluitende MTB-gedeelte van 105 km en de slopende slotloopproef van 30 km in het achterhoofd.

Hierbij ook een pluim voor mijn leerlingen en collega's, die na drie maanden van hard trainingslabeur deze lastige klus tot een goed einde wisten te brengen. Eén leerling van 14 jaar (2de middelbaar) liep slechts een tiental minuten trager.

Tot de volgende!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten