donderdag 27 mei 2010

Elsegem

Hallo!

Nog even kom ik terug op de duathlon in Elsegem. Ik eindigde dus een beetje teleurstellend 31ste, op pakweg 150 deelnemers. Achteraf bekeken is dat nog zo slecht niet, aangezien het mijn eerste duathlon op de weg was. Ik kan echter onmogelijk tevreden zijn, omdat ik weet dat er meer in zit. Vooral het loopgedeelte en de twee wissels moeten stukken beter.

Mijn vader merkte maandag op dat ik tijdens het fietsen de enige was die amper tijd verloor op Woestenborghs, voormalig wereldkampioen op de korte afstand en de latere winnaar. In de uitslag klok ik echter pas de 14de tijd. Reden: mijn trage wissels. Ik verloor zeker een minuut op sommige rivalen, terwijl ik in de uitslag 45 seconden trager reed dan de tweede tijd. Ik weet nog niet precies hoe dat komt, maar op sommige foto's van de wedstrijd zag ik dat er waren die hun koersschoenen al vooraf hadden vastgemaakt aan hun klikpedalen en op die manier vlugger de wisselzone konden verlaten. Sommige anderen legden dan weer de volledige proef op gewone loopschoenen af, zonder klikpedalen dus.

Nog een positief punt om af te sluiten: ik legde de 32,5 km af aan een gemiddelde van 40 km/uur. Dat was met een gewone koersfiets, moederziel alleen en met de wind die volledig verkeerd zat: een strakke tegenwind in de open vlaktes en een wel heel slappe meewind tussen de huizen. Van de eerste 35 in de uitslag was ik, samen met winnaar Woestenborghs, de enige die 95% van de afstand alleen aflegde. De anderen, die een stuk trager reden, konden zich voortdurend verstoppen in hun pelotonnetje tijdens deze veel te korte stayerwedstrijd die nooit mijn specialiteit zal worden. Alhoewel, zeg nooit nooit.

Hoe dan ook: er is werk... veel werk aan de winkel. In sporttaal: intensievere looptrainingen. Na twee recuperatiedagen ben ik er vandaag mee begonnen: 50 minuten, waarvan 30 aan 14 km/uur. Het ging heel vlot, al is een explosieve spurtduathlon met een loopproef aan 20 km/uur natuurlijk iets helemaal anders...

Volgende wedstrijden:
- zaterdag 5 juni: duathlon in Rijkevorsel (4-22-2)
- zondag 6 juni: duo-duathlon in Torhout met Tom Meire als loper (5-20-2,5)

Tot de volgende!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten