vrijdag 24 december 2010

Bacterie in de lever

Intussen ligt Kasterlee al vijf dagen achter ons, maar de gevolgen zijn nog lang niet verteerd. Maandag voelde ik me al niet goed en sindsdien is het alleen maar verergerd. Koorts, zware hoestbuien, emmers snot... Vanochtend kon ik het echt niet meer houden en ging ik op consultatie bij de dokter. Eerst dacht hij dat ik een zware griep had. Ik moest ook foto's laten nemen van mijn longen, maar de resultaten daarvan bleken gelukkig negatief. Met andere woorden: geen longontsteking.

Vanavond kreeg ik dan de uitslag van mijn bloedafname. Die wees vooral op een mycoplasma in de lever. Dat is een soort bacterie die kan leiden tot bv. een longontsteking en vaak op scholen wordt opgedaan. De huisarts gaat er zelfs vanuit dat ik het al in de week voor Kasterlee moet hebben opgelopen. Dat zou dan meteen ook een verklaring kunnen zijn voor de steken in mijn maag tijdens de wedstrijd. Als dit allemaal klopt, is het eigenlijk nog best verwonderlijk dat ik zondag na zes uur wedstrijd nog als 15de doorkwam...

Maandag moet ik opnieuw mijn bloed laten controleren, zodat de dokter kan beslissen of ik een antibioticakuur moet volgen. Ik kreeg tot eind volgende week een verbod om te sporten en om buiten te gaan. Ik zal dus ook niet kunnen deelnemen aan de duo-winterduatlon in Maldegem-Kleit van volgende week woensdag. Hopelijk vind ik nog een waardige vervanger om Tom Meire bij te staan...

Tot de volgende... hopelijk dan met beter nieuws.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten