woensdag 16 mei 2012

Dwars door Brugge

Hallo!

Zondag liep ik zoals gepland mee in Dwars door Brugge, een gekende stratenloop door het hart van mijn eigen stad. Door mijn beperkte loopcapaciteiten en de voorbije rustperiode absoluut geen hoofddoel voor mij, maar anderzijds wilde ik er ook geen slecht figuur slaan. Bovendien was dit een ideale voorbereiding op de langere duatlons van komende zomer.

Het parcours over een kleine 15 kilometer had voor mij geen geheimen meer. Vooral de eindeloze kasseistroken zouden voor een slijtageslag zorgen. De dagen voor de wedstrijd had ik zeker niet afgebouwd. Integendeel! Dwars door Brugge (met meer dan 5000 deelnemers) was de afsluiter van een trainingsblok van 9 dagen zonder rustdag. In totaal goed voor ruim 20 trainingsuren, met daarbij een intervaltraining (lopen), een inspanningstest (fietsen) en vele duurtrainingen. Ik miste de noodzakelijke frisheid, maar zondagnamiddag leek ik na een degelijke opwarming toch over goeie loopbenen te beschikken.

Ik kon op de eerste rijen starten, met als logisch gevolg een snelle start. De eerste kilometer ging aan 3'30" (zag ik achteraf), wat eigenlijk een 10-tal seconden te rap is voor mij. Ik voelde me goed en halverwege zat ik in een groepje met lopers die uiteindelijk +/- 53' zouden lopen. Ik kende echter een héél slecht moment tussen kilometers 8 en 12 (met trage kilometertijden van 4'15" - 4'20"), waardoor ik toch veel plaatsen en tijd verloor. In de slotkilometers kon ik me wat herpakken, zodat ik uiteindelijk afsloot in een redelijke 56'54".

Mijn aankomst (printscreen van video-opname); let vooral goed op de man links die enorme krampen kreeg en ternauwernood nog de eindstreep kon overschrijden (bekijk filmpje op http://www.chronorace.be/web2/video/videoazure.aspx?mode=large&time=15:59:14&location=FINISH&eventId=6025839116298&width=848&height=477&before=15000&after=30000&locations=Finish@15:59:14&host=web

Conclusie van mijn wedstrijd: te snel gestart, waardoor ik in de eindafrekening toch een tweetal minuten verloor.

Ik wil toch nog even vermelden dat deze loopwedstrijd een absolute aanrader is. Onwaarschijnlijk hoeveel mensen ons langs de kant van het parcours aanmoedigden. Ik kon ze onmogelijk tellen, maar het moeten er toch een 5000-tal geweest zijn.

De komende dagen verblijf ik met mijn ploegmaten (+ vrouwen en kinderen) in Volkerich (Gemmenich), voor een ploegstage van TTI. Een afwisseling van training, ontspanning en rust. Ideaal om nog enkele procentjes bij te schaven en volgende week zondag in Asse mijn eerste tijdrit van het seizoen af te werken.

Groeten!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten