zaterdag 27 april 2013

Douai

Hallo allemaal

Morgen staat voor mij de eerste grote afspraak van het seizoen voor de boeg. Met de Duathlon Longue Distance de Douai 2013 wacht mij meteen hetzelfde menu als op 21 april 2012: 10 km lopen - 86 km tijdrijden - 10 km lopen. Vorig jaar eindigde ik zevende op een (meer dan behoorlijk) sterk deelnemersveld. Voormalig Belgisch kampioen Wim De Cort won toen voor de Fransman Débil Caux (intussen proftriatleet) en landgenoot Raphaël Amato. Sam Gyde, zes maanden eerder beste Belg in de Ironman van Hawaï, eindigde net voor me. Ikzelf kwam tot de ontdekking dat ik meer kon dan ik vooraf dacht. Met als gevolg dat Douai voor mij een speciale plaats is om naar terug te keren.

Topfavorieten op de overwinning zijn ditmaal Victor Débil-Caux en Antoine Perche, de winnaar van 2011 én ex-profwielrenner. Ook landgenoten Jan Meysmans en Sam Gyde zullen sowieso heel dicht eindigen. Verder zie ik op de deelnemerslijst ook de namen van Dries Ampe, Rudy Depret, Thierry Mathissart en Antoine Vaillant. En ik vergeet waarschijnlijk nog enkele sterke Fransen...

Ikzelf hoop zo dicht mogelijk te eindigen. De voorbije maand is niet perfect verlopen, maar ik ga ervan uit dat ik morgen "in orde" zal zijn.

Meer info op: LINK

Tom


2 opmerkingen: