zaterdag 16 augustus 2014

Tijdrit Neerpelt

Het plan was om dit weekend een cyclosportieve in het Centraal Massief te rijden, maar ik zag het niet zitten om die lange verplaatsing op mijn eentje te maken. Het enige alternatief was een tijdrit in Neerpelt over 12,4 km. Een verre trip voor zo'n korte wedstrijd... Het leuke daarentegen was dat ook nieuwelingen, juniores en beloften op hetzelfde parcours in actie kwamen ter gelegenheid van de nationale testtijdrit.

Het weer laat het in België spijtig genoeg al een tijdje afweten en je moet al een blinde zijn om niet te zien dat ik daar absoluut geen voorstander van ben. Een trauma zou ik het niet noemen, eerder een altijd terugkerend probleem dat mij al parten speelt van toen ik me nog officieel 'coureur' mocht noemen.

En regenen, dat deed het in Neerpelt. Alleen tijdens de tijdrit bleef het droog. Enig minpunt: de wegen lagen er nog nat én vuil bij. Niet bepaald mijn specialiteit, zeker omdat het eerste gedeelte - zo'n 6 km - gekruid was met meer bochten dan stroken rechtdoor. Gevolg: een belabberd gemiddelde van 42,5 à 43 km per uur. Ik liet de moed niet zakken en wist dat het mooiste stuk nog moest komen. Zo kon ik mijn snelheid nog opdrijven naar 45 km per uur, goed voor een eindtijd van 16'27". Net voldoende voor winst, zo bleek achteraf. Dieter Meeus en Svenne Vangoethem vervolledigden het podium, beiden weliswaar op luttele seconden achterstand.

Een kleine vergelijking met de tijden van de testtijdrit leert me dat ik het nog zo slecht niet gedaan heb...

Op naar de volgende, hopelijk in droge omstandigheden...

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten