vrijdag 10 juni 2016

Update

Een korte update:

- De stage in Zuid-Frankrijk (Drôme) is goed verlopen. Op uitzondering van één dag uitstekend weer, al moesten we de eerste vijf dagen wel de mistral trotseren. De tiende en laatste trainingsdag zijn we op de bekende Col de la Bonette (2.715m) nog naar de Giro gaan kijken. Ik heb veel en zwaar getraind. We zullen zien of het zal renderen.

De Giro op de Col de la Bonette
- Vorige week zaterdag nam ik, een week na het einde van de stage en na een week zonder afbouwen, deel aan de tijdrit in Slypskapelle bij Moorslede. Ik won hier al eens in 2013 en wilde dat graag opnieuw doen. Het parcours daar ligt me perfect, maar ditmaal was de frisheid nog niet optimaal en was het harken. Vooral het optrekken na de bochten verliep moeizaam. In principe is dat mijn sterke punt in een tijdrit, nu dus niet... Ik won de tijdrit, maar het was nipt. En we moeten eerlijk zijn: enkele toppers ontbraken.

Mijn gegevens:
18,1 km in 26'00", gem. 41,7 km/uur - 60 hoogtemeters - vermogen: 363 NP


- Daags nadien stond ik aan de start van de Swike in Harelbeke, de allereerste editie van een swimbike: 2.500 meter zwemmen in de Gavers en 80 km tijdrijden. Coach Jesse wilde dat ik hier deelnam om ervaring op te doen. Door de mist werd het zwemparcours uiteindelijk herleid tot enkele korte lussen, maar bedroeg de afstand nog steeds 2,1 à 2,3 km. Ik zwom echter heel zwak en kwam pas na 41 minuten uit het water. Op de fiets heb ik vervolgens - het niet volledig frisse gevoel indachtig - rustig en verstandig opgebouwd en finaal nog een sterke chrono (40,8 km/uur op het niet zo makkelijke parcours met wat bochten en veel open veld), de beste van alle deelnemers, neergezet. In de uitslag werd ik achtste, op korte afstand van de vierde.


Mijn gegevens:
* 2,2 à 2,3 km zwemmen in 41'13"
* 78,4 km fietsen in 1u55'23" - gem. 40,8 km/u - 197 hoogtemeters - vermogen: onbekend (wegens Auto Multisport dat ik voor de eerste keer had ingesteld, terwijl de vermogensmeting in die optie nog "OFF" stond)


Intussen zijn we weer vijf dagen verder en voel ik me nog altijd niet 100 procent fris. We zullen zien wat het zondag wordt in mijn volgende wedstrijd, de triatlon in Dreikirchen. Ik won er de voorbije vier jaar - drie keer de duatlon en één keer de triatlon - en zou graag ook de 20ste editie op mijn naam schrijven. Al is het maar om de sympathieke organisator te bedanken voor alle moeite en gastvrijheid.

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten