maandag 13 juni 2011

Duatlon Elsegem

Na amper 36 uur weer met de voetjes volledig op de grond...

In de duatlon van Elsegem gaf ik na amper één fietsronde op. In de opwarming had ik al geen goed gevoel, met een raar gevoel in de spieren en een krop(je) in de keel. Toch startte ik meer dan behoorlijk met na 1,5 km een loopgemiddelde van 17. Toen al voelde ik dat er geen fut inzat. Eenmaal op de fiets ging het niet beter en na enkele kilometers aanmodderen besliste ik om rustig binnen te rijden en geen risico's te nemen. Uit ervaring weet ik intussen dat het met dergelijk gevoel beter is om af te stappen.

De oorzaak? Moeilijk te zeggen. Ik heb al ondervonden dat ik de eerste dag na een wedstrijd beter ben dan de tweede. Ook moet ik rekening houden met het feit dat de twee tijdritten in Oostkamp 's avonds werden verreden, waardoor ik moeilijk in slaap raakte en mijn hele nachtrust verstoord zag. Of ik nu om negen uur 's avonds of vier uur 's ochtends in mijn bed kruip, ik word toch altijd op hetzelfde uur wakker. Zo ook gisteren. Vier slaapuren is toch net iets te weinig ;-)

Misschien had ik gisteren toch ook wat moeten losrijden of -lopen. Ik wilde echter absoluut een volledige rustdag nemen, omdat ik die de afgelopen week door omstandigheden niet had kunnen nemen. Conclusie: in de toekomst neem ik dus beter geen volledige rustdag tussen twee wedstrijddagen door.

En zo hebben we weer iets bijgeleerd. Nu wat "rusten" (= woon-werk) en hopen dat het geen ziektesymptomen waren! Morgen zal ik al meer weten...

Groet!
Tom

1 opmerking:

  1. Voor een duathlon moet je topfit zijn! dat wedstrijdje paar dagen voor een duathlon is ookal geen goed idee als je goed wil zijn in de duathlon... Succes !!

    BeantwoordenVerwijderen