zaterdag 23 juli 2011

Krekenloop Sint-Margriete

Ik nam gisteravond deel aan de Krekenloop in Sint-Margriete, een mooie loopwedstrijd over één lange ronde van ruim tien kilometer. Daags na de duatlon in Loenhout voelde ik me vooraf goed hersteld, zodat ik me eens wilde testen.

Na een vlotte opwarming ging ik heel goed van start. Ik kon in de openingskilometer het tempo van de kopgroep, zo'n tien man sterk, aanhouden. Op de tien kilometer - ook de lopers van de 10 mijl deden mee - liep ik vermoedelijk in ongeveer vijfde positie. Na een 3-tal km (doorgekomen in 10'50") begon ik opeens te verzwakken. Plots geen macht meer en ook de hartslag ging stilaan weer omlaag.

De laatste kilometers was het helemaal op; ik viel volledig stil. Ik finishte uiteindelijk in een héél zwakke 42'30". Daarmee eindigde ik 16de op de 10 kilometer. Een kleine ontgoocheling, al was het niet zo'n grote verrassing. Enerzijds is mijn loopbasis na anderhalf jaar regelmatige training nog te beperkt, anderzijds zal de duatlon van daags voordien met een heel slechte nachtrust erna er ook wel voor iets tussen gezeten hebben. Bovendien vermoed ik dat ik tussen de duatlon en de loopwedstrijd iets te weinig at, waarmee dat plotse lege gevoel te verklaren valt. Maar in principe zou ik met de huidige conditie toch rond de 38 minuten moeten kunnen lopen, ook al was de wind in de polders een serieuze spelbreker.

Groet
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten