donderdag 22 maart 2012

Eindelijk!

Eindelijk! Het Belgische wegseizoen trekt zich zondag echt op gang met een kwartduatlon in Geluwe, georganiseerd door mijn eigen ploeg.

Op het programma: 10 km lopen - 40 km fietsen - 5 km lopen.

Het fietsparcours met de kasseiklim van de Molenberg en enkele stroken vals plat - die ik ken uit mijn koersperiode - heeft voor mij gelukkig geen geheimen meer. Het loopparcours zou mij in principe ook moeten liggen, omdat er alleen maar rechtdoor gelopen wordt en het dus geen intervalwedstrijd wordt...

Voor mij wordt het afwachten wat deze stayerwedstrijd (er mag dus in het wiel gereden worden) zal geven, aangezien dat niet mijn specialiteit is en ik ook bitter weinig wedstrijden van dit type afwerk en zal afwerken. Hopelijk voor mij kan ik de schade tijdens de eerste run enigszins beperken, om dan een uur alles te geven op de fiets en te kijken waar het schip strandt.

Met de conditie gaat het weer in stijgende lijn, na het kleine dipje van enkele weken terug. Ik ben blij dat ik die mountainbike een tijdje aan de kant mag zetten, dat het parcours niet meer over mijn prestatie zal beslissen en dat ik alleen nog moet denken aan het volgende: gas geven.

Meer info over de duatlon van Geluwe: http://triathlonteamieper.be/zdinfo.php

Tom

2 opmerkingen:

  1. Leuk om een Tom VDB te horen die mentaal terug sterk staat! Op naar zondag!

    Ik verwacht dat mijn atleten het coachesklassement winnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tijd van de derde telt, dus 'k zal effectief gas moeten geven :p

    BeantwoordenVerwijderen