zondag 4 maart 2012

Tegenvaller in Putte

De wedstrijd in Putte-Berendrecht werd een tegenvaller. Het scenario dat ik vooraf had gevreesd, kwam voor 200% uit. Draaien, keren, draaien, keren en nog eens draaien tot ik er helemaal doorzakte. Neen, het parcours was geen spek voor mijn bek. Ik zakte mentaal - en daardoor ook fysiek - volledig door het ijs en verloor minuten op anderen die normaal minuten op mij verliezen. Een 34ste - jawel, ik durf dat hier nog neer te schrijven - plaats was mijn deel.

Ook mijn loopprestatie vond ik eerlijk gezegd aan de zeer matige kant!

Ik kijk uit naar - met alle respect - wedstrijden die wél de juiste waardeverhoudingen weergeven. Anderzijds: ik moet toegeven dat ik liever ook een technisch wonder op de mountainbike was geweest, in plaats van een krabbelaar in het vierhonderdste kwadraat. Helaas... Het is duidelijk dat ik me in de toekomst op andere types van de duatlonsport zal moeten toeleggen, voor zover ik natuurlijk al niet tot die constatatie was gekomen.

Toch nog positief nieuws na afloop van deze flopdag: ik had geen noemenswaardige valpartijen. En dat is tegenwoordig ook al een hele prestatie!

Volgende week op het programma: winterduatlon Geel. Alweer een doodleuke MTB-duatlon...







5 opmerkingen:

  1. Kop op Tom, 34e in zo'n deelnemersveld, op zo'n parcours... Misschien dat het gevoel niet zo goed zat, maar de uitslag is dat geenszins..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grapjas ;-)

    Op een normaal fietsparcours moet ik op dat deelnemersveld rond de 10de plaats eindigen. Zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tom,

    niet mee inzitten man! Het was een parcour waar de beste mountainbikers op afkomen en ook de beste tijden halen... En het kan niet altijd even goed gaan he. (zie maar zolder bij mij...)Geel zal u veel beter liggen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad Tom het parcours lag er nog een pak sneller bij dan vorig jaar waardoor types als wij niet in de 5de versnelling geraken...ach goed getraind en op naar beter zeker;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik raakte gisteren zelfs niet in tweede versnelling :p

    Maar zelfs als er wat modder had gelegen, was het niet veel beter gegaan. Elke bocht verloor ik vijf meter. Maar gelukkig waren er niet veel bochten ;-) Hooguit enkele slingerende wegen :p

    BeantwoordenVerwijderen