donderdag 6 oktober 2011

En nog eens een wedstrijdje...

Hallo

Gisteren trok ik naar de atletiekpiste aan de Bargelaan in Beernem voor de derde SVS-loopcross van het schooljaar. Het was meteen ook mijn derde wedstrijd in acht dagen tijd. Intussen was het acht jaar geleden dat ik hier nog eens liep, waardoor ik al van vooraf besefte dat het parcours me niet echt aanstond. Gelukkig had men het intussen aan enkele wijzigingen onderworpen, ook al bleef het vooral een intervalwedstrijd met veel draaien en keren. Daarnaast kregen we ook een korte helling door een minibos voorgeschoteld. In totaal goed voor vier ronden of 3400 meter.

Ik nam een matige start en na een goeie ronde was ik mee met de "kopgroep" van een 7-tal lopers. Het tempo lag echter hoog en met de opeenvolging van lopen, draaien, optrekken, spurten, lopen, draaien, optrekken, enz. kreeg ik het heel lastig. Ook de duatlon van zondag zat duidelijk nog in de benen. Althans, dat gevoel had ik toch.

In de laatste ronde was ik volledig verzuurd en moest ik het tempo laten zakken. Ondanks het mindere gevoel eindigde ik 6de (algemeen) en 2de (leerkracht), slechts een 50-tal meter na de algemene winnaar, Jaan Beuckels, een talentvolle loper van Olympic Brugge met een besttijd van 6'12" op de 2000m. Blijkbaar was het parcours echt lastig en kan ik het niet-supergevoel daarmee (deels) verklaren. Mijn hartslagen gingen ook vlot omhoog en dat tijdens mijn vijfde opeenvolgende loopdag. Hoe dan ook was het een heel goeie training voor mij.

Nu nog een weekje goed doortrainen en dan wacht een nieuwe duatlon in Lembeke, eentje waar vooral de snelheid van groot belang zal zijn.

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten