woensdag 7 november 2012

Valkenburg

Hallo!

Zaterdag sta ik voor mijn laatste soloduatlon van 2012. Erg vind ik dat niet, want de goesting om te trainen is zo stilaan aan het verminderen. Bestemming is het Nederlandse Valkenburg voor een MTB-duatlon over een loodzwaar parcours, ook al vonden de organisatoren het blijkbaar nodig om het fietsparcours met een ronde (nu 3x6 km) in te korten en het loopparcours (nu 2x2,5 en 1x2,5 km) nog wat langer te maken.

Goed ja, ik ben het al gewoon, want dat is blijkbaar de evolutie in de duatlonsport. Zo weinig mogelijk fietskilometers en liefst nog eens drafting, zodat je als deelnemer zeker niet oververmoeid raakt. Nu kunnen ze misschien ook nog in het reglement zetten dat je de zadelpen van je tegenstanders mag vastnemen om je zo te laten meedrijven...

In totaal wachten ons dus 5 km lopen, 18 km mountainbike en 2,5 km lopen. In principe zal het fietsparcours er wel zwaar genoeg bij liggen om grote verschillen te maken, maar gelukkig ben ik niet met de wijziging. Grote favoriet op de zege wordt alleszins landgenoot Paul Embrechts. Ook de plaatselijke favoriet Lesley Derckx zal van de partij zijn, net als Joost Christiaans (vorige zondag 2de in Noordwijk op 43 seconden van Embrechts en in april 2de in de offroadtriatlon van Valkenburg). Ook ex-profwielrenner en huidig Lotto-Belisol-ploegleider (vanaf 2013 "Rabobank) Michiel Elijzen zou aan de start verschijnen...

Volgende week zaterdag volgt dan nog de duowinterduatlon in Geluwe (met als loper Jan Meysmans), gevolgd door twee weken volledige rust.

Hopelijk willen de benen nog twee keer mee...

Tom


1 opmerking: