donderdag 30 mei 2013

Junimaand

Hallo allemaal

Het is weer zover, de altijd mooie junimaand komt er zo stilaan aan. Mijn wedstrijdprogramma hebben we voor dit seizoen bewust iets rustiger gemaakt, omdat er in augustus en september nog heel wat moois aankomt. Daarom houd ik het bij drie tijdritten en één duatlon. Geen Ronde Gaumaise voor mij, omdat die dit jaar samenvalt met de tijdrit van de Putters in Oostkamp. En voorlopig verkies ik een halve thuis- nog altijd boven een uitmatch...

Zaterdag neem ik deel aan de tijdrit in Slypskapelle bij Moorslede. Het wordt meteen een eerste clash met enkele sterke concurrenten. De voorbije twee trainingsweken verliepen voor mij perfect en hopelijk beschik ik in de 18 km lange tijdrit over mijn beste benen. Het zal nodig zijn, want met iemand als Hans Van den Buverie als tegenstrever zal ik niet al te veel mogen treuzelen. Daarnaast komen ook enkele andere sterke tijdrijders uit België en Nederland aan de start, zodat het zeker en vast een leuke en spannende wedstrijd zal worden.

Omdat het mijn eerste deelname in Slypskapelle wordt - de voorbije drie jaar trok ik telkens naar Rijkevorsel voor de plaatselijke duatlon - kan ik niets vertellen over het parcours. Op de kaart ziet het er echter behoorlijk heuvelachtig en veeleisend uit, met enkele scherpe bochten. Ook de wind zal zaterdag een serieuze rol van betekenis spelen, maar ik ben al heel gelukkig dat het droog zou blijven...

Meer info: LINK

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten