donderdag 9 mei 2013

Krusnoman Long Distance Duathlon 2013 - Kliny

Hallo allemaal

Zaterdag sluit ik met de Krusnoman Long Distance Duathlon - de tweede langeafstandsduatlon in twee weken tijd - mijn voorjaar af . Daarvoor trek ik naar het Tsjechische Ertsgebergte. Op het programma staan volgende afstanden: 5 km lopen (2 rondes), 75 km fietsen (3 rondes) en 15 km lopen (3 rondes). In totaal moeten we 2200 hoogtemeters overbruggen, wat voor die afstand verre van min is. Het lastigste deel van de wedstrijd situeert zich in de slotrun, waarin we drie keer de rode skipiste van Kliny omhoog moeten lopen.

Samen met Oostrozebekenaar Stijn Vanacker - twee weken geleden 33ste in Douai - reis ik morgen af richting Kliny, een bergdorpje vlakbij de Duits-Tsjechische grens. Morgenavond staat een parcoursverkenning op de fiets gepland. Logeren doen we in Hotel Emeran, waar start en aankomst is.

Zaterdag om 11 uur wordt dan de start gegeven van deze wedstrijd, die ook geldt als Tsjechisch kampioenschap duatlon lange afstand. Namen om in de gaten te houden zijn:
- Vaclab Holub (Velosport Valenta Scott Team): mountainbiker-duatleet-triatleet én laureaat van vorig jaar - in 2012 13de in XTerra Czech - LINK
- hét Tsjechisch triatlonicoon Petr Vabrousek, meervoudig Ironman-laureaat, afgelopen weekend nog vierde in de Ironman van Taiwan en in maart negende in de sterk bezette Ironman Australia (waar Marino Vanhoenacker op het podium stond). Vorig jaar moest Vabrousek zich - onder meer door mechanische problemen - in Kliny met zilver tevreden stellen. - LINK
- David Janda, vorig jaar 14de in XTerra Czech
- ...

Ik ben benieuwd waar ik me in dit deelnemersveld zal kunnen plaatsen. Het wordt - ook door de voorspelde regen (?) - alvast een duatlon om u tegen te zeggen!

In dit interview met de organisator word ik alvast als de uitdager van Holub en Vabrousek bestempeld, dus ik zal mijn best moeten doen ;-)

Meer informatie:
- Deelnemerslijst: LINK
- Parcours: LINK en LINK
- Uitslag 2012: LINK
- Media: LINK

Zondagavond ben ik alweer thuis, hopelijk met een nooit te vergeten ervaring!

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten