zondag 5 mei 2013

Winst in tijdrit Zelzate

Vandaag de individuele tijdrit in Zelzate op mijn naam kunnen schrijven. Slechts 6 km (3x2 km) maar een parcours om u tegen te zeggen. De ene na de andere bocht (21 in totaal!) en auto's die plots uit het niets kwamen opgedoken, waardoor het nog een vrij gevaarlijke bedoening werd. Eén keer kon ik ternauwernood een voor mij remmende auto ontwijken, maar veel scheelde het toch niet.

Mijn tijd na 6 km was 8'02", wat op dit type parcours helemaal niet slecht is. Tweede in de tijdrit werd Kevin Vleurinck (een sterke eliterenner die regelmatig top tien rijdt en vorig jaar de tijdrit in Zelzate op zijn naam schreef), derde Lorenzo Arena, vierde Tom Vandierendonck en vijfde David Haerynck. Aan de rondetijden te zien maakte ik het verschil in de tweede ronde.

Het gevoel was niet slecht maar toch niet schitterend, enerzijds door de korte afstand (waardoor het onmogelijk is een goed ritme te vinden) en anderzijds door de broodnodige specifieke opwarming die door omstandigheden ietwat in het honderd liep... Vanaf nu draag ik enkel nog mijn eigen tijdritpak, dat lijkt me een uitgemaakte zaak.

- uitslag: LINK

1. Tom Vandenbussche (8'02")
2. Kevin Vleurinck (8'12")
3. Lorenzo Arena (8'15")
4. Tom Vandierendonck (8'18")
5. David Haerynck (8'26")
6. Frederik Devolder (8'27")
7. Dieter Vercauter (8'37")
8. Peter Dierkx (8'38")
9. Nico Verhelst (8'39")
10. Hans Spilliaert (8'45")


Geen opmerkingen:

Een reactie posten