vrijdag 19 november 2010

Druk weekend

Hallo!

De gezondheidsprobleempjes (verkoudheid!) liggen zo goed als achter de rug. Het is tijd om weer vooruit te kijken. Gelukkig stond de voorbije week sowieso in het teken van recuperatie. Alleen spijtig dat ik de mooie wedstrijd in Reusel van mijn programma moest schrappen.

Ik sta nu aan de vooravond van een serieus trainingsblok van drie weken, waarna nog één taperweek volgt in functie van Kasterlee. Jawel, over vier weken is het alweer zover...

Dit weekend staat vooral in het teken van wedstrijdprikkels:

- Morgen (zaterdag) kom ik aan de start van de winterduatlon in Geluwe, een organisatie van mijn eigen ploeg, Triathlon Team Ieper. Met het oog op een nog veel zwaardere zondag start ik in de duo-winterduatlon, uiteraard als fietser van dienst. Mijn loopgezel is ditmaal niet Tom Meire, die zondag met de Crosscup in Roeselare een veel belangrijkere wedstrijd op zijn programma heeft staan. Gelukkig vond ik een waardige vervanger in Lieven Vandenbroucke, in een ver verleden nog klasgenoot van mijn zus en nu een (veld)loper van een meer dan behoorlijk niveau. Ook hij kreeg de voorbije weken met gezondheidsproblemen te kampen. Benieuwd of we morgen weer kunnen aanpikken met ons echte niveau.

- Overmorgen (zondag) trek ik naar de Kempen voor de Hetric-Challenge. In de bossen in en rond Lichtaart krijgen we drie (!) wedstrijden op één dag voorgeschoteld. 's Ochtends (10.30) staat een MTB-wedstrijd (32 km) op het programma, 's namiddags volgt dan nog een winterduatlon (13.00 - 3-24-3) en een veldloop (15.00 - 12 km). Mooie resultaten behalen zal niet zo eenvoudig worden, aangezien het overgrote deel van de deelnemers aan slechts één van de drie wedstrijden deelneemt. We zien wel...

Maandag is er een recuperatiedag met de dagelijkse woon-werkkilometers. Vanaf dinsdag begin ik dan aan de eerste van drie zware trainingsweken. Hopelijk houdt mijn lichaam stand en kan ik de 'ziekteduiveltjes' van mij weghouden!

Tot de volgende!
Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten