woensdag 3 november 2010

Een nieuwe wind!

Hallo!

De herfstvakantie is volop aan de gang, waardoor ik bezig ben aan een goed gestoffeerde trainingsweek.

Van zaterdag tot en met maandag vertoefde ik met drie fietsgezellen in het Duitse Eifelgebergte. Vanuit Trier deden we twee grote tochten van 160-170 km. Ondanks het serieuze trainingschema voelde ik me op beide dagen behoorlijk goed. Voor de rest werk ik deze week vooral aan mijn loopsnelheid. Zaterdag neem ik deel aan de winterduatlon in het Vlaams-Brabantse Asse-Asbeek voor 5 km lopen, 22 km mountainbiken en 2,5 km lopen.

De voorbije weken was ik druk bezig om mijn 'toekomst' als duatleet verder uit te stippelen. Dit zijn de veranderingen die sinds vorige week op til zijn:

- Vanaf nu kom ik uit voor Triathlon Team Ieper, een ploeg bestaande uit zowel triatleten als duatleten. TTI is een team waarbij iedereen de kans krijgt om zijn/haar favoriete sport uit te oefenen. TTI organiseert ook ieder jaar een duatlon op de weg (eind maart) en een winterduatlon (zaterdag 20 november 2010). Hun website: http://www.triathlonteamieper.be/

- Sinds vorige week volg ik de trainingschema's van Niki Devoldere. De vroegere ultraloper is ondervoorzitter van Triathlon Team Ieper en is een alleskunner die zowel als triatleet, duatleet, wegwielrenner, cyclocrosser, enz. uit de voeten kan. Afgelopen seizoen was hij door een aanslepende blessure vooral als wegwielrenner bij de elites-zonder-contract aan de slag. Hij won één wedstrijd en behaalde tal van ereplaatsen. Op zijn palmares staan overwinningen en talloze ereplaatsen in grote en minder grote wedstrijden. Zo behaalde hij in het verleden meerdere keren top-10 in de Powerman van Kasterlee. Niki is net als mij een trainingbeest en dat klikt wel. Op dit moment is het nog een beetje koffiedik kijken hoe we alles het best aanpakken, maar we zijn ervan overtuigd dat ik door een gestructureerde, uitgebalanceerde training heel wat progressie zal kunnen maken. In het verleden was dat bij mij niet echt het geval. Zo hebben we ervoor gekozen om heel wat wedstrijden in de aanloop naar Kasterlee op mijn programma te plaatsen. Ik ben benieuwd. Website van Niki: http://www.tri-niki.net/

- Terwijl ik nu volop bezig ben aan de voorbereidingen op Kasterlee, durf ik zelfs al even met een half oog naar 2011 toekijken. Op dit moment ziet het ernaar uit dat ik zowel als wielrenner en als duatleet aan de slag zal gaan. Als wielrenner zal dat met een individuele vergunning (of een ploeg?) zijn, als duatleet zal ik deel uitmaken van het Ieperse TTI.
De meeste wielerwedstrijden zullen in het teken staan van enkele Long Distance Duatlons die ik wil betwisten. Enkele mogelijke wedstrijden: LD van Douai (eind april), Powerman Torhout/Memorial Benny Vansteelant (begin juni), LD van Val-d'Aran/Fos (eind juli), Powerman Kasterlee (eind december), ...
Daarnaast zou ik ook eens willen uittesten hoever ik kan geraken als tijdrijder. Door mijn trainingen als duatleet maakte ik het voorbije jaar op dat vlak heel wat progressie.
Een definitieve planning zal hoe dan ook pas eind december-begin januari opgemaakt worden.

Tot zaterdag!
Tom

-----------
Een foto van de ministage in het Eifelgebergte:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten