zondag 28 november 2010

Eerste van drie zware trainingsweken afgesloten!

Vandaag sloot ik een heel serieuze trainingsweek af met een loopwedstrijd in het Oost-Vlaamse Ursel (Knesselare), op slechts een kwartier rijden van Assebroek. Er waren drie afstanden: 5, 10 en 15 km. 217 lopers kwamen opdagen en dat zorgde voor een stevige start op een door de ijzige koude, eindeloze stroken vals plat en soms drassige en gladde veldwegen sterk geaccidenteerd parcours.

Het was mijn persoonlijke bedoeling om er een snelheidstraining van een uur van te maken. Ik probeerde in het begin een tempo van 4 minuten/km aan te houden, maar dat bleek net iets te hoog te liggen. Na één ronde van vijf kilometer kwam ik door in 20'10", waarna ik me in een groepje van een vijftal lopers nestelde en de tweede ronde een stuk trager verliep: 20'40". In de derde ronde (20'10") ging het tempo omhoog en in de slotkilometer had ik nog een 'snedige' eindjump in de benen. Een bewijs dat ik nog overschot had en het tempo van 14,5 à 15 km/uur nog een hele tijd kon aanhouden. Ik kreeg de hartslag niet meer zo hoog, maar dat viel wel een beetje te verwachten na wat voorafging aan deze wedstrijd (zie hieronder).

Ik eindigde uiteindelijk 18de, al was dat van ondergeschikt belang. De overwinning was voor Oost-Vlaming Patrick Van Petegem voor de plaatselijke favoriet Bart Bleyaert.

Een overzicht van mijn trainingsweek:
Zaterdag en zondag: wedstrijden in respectievelijk Geluwe (winterduatlon) en Lichtaart (Hetric-Challenge)
Maandag: herstelduur (2u woon-werk / 50 km)
Dinsdag: 22 km duurloop + herstelduur (1u30 woon-werk / 37 km)
Woensdag: duur (2u woon-werk met 8 brugsprinten / 55 km)
Donderdag: 20 km duurloop
Vrijdag: herstelduur (woon-werk / 68 km)
Zaterdag: 40' nuchterloop (8,4 km) + 5u MTB-rit aan duurpols (141 km)
Zondag: herstelduur (1u45'/45 km MTB op weg + 0u25'/5 km herstelloop) + loopwedstrijd Ursel (15 km + 6 km opwarming/herstel)

Nu even goed recupereren en dan een volgend stapje voorwaarts zetten! De komende (vries)week zal vooral in het teken van looptrainingen staan.

Tot de volgende week, hopelijk met meer goed nieuws!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten