vrijdag 7 september 2012

MTB-duatlon Tiège

Hallo

Morgen staat er een volgende wedstrijd gepland met een duatlon in Arbespine, een dorpje bij Tiège in de Hoge Venen. Het is meteen ook mijn eerste van vijf MTB-duatlons in het najaar. In oktober volgt de langeafstandswedstrijd (12-55-8) in Wetteren, in november ten slotte nog een drieluik Asse-Valkenburg-Geluwe.

De wedstrijd in Arbespine - vooral gekend als een sterk bezette duo-duatlon - stond oorspronkelijk niet op mijn programma, maar gezien het vlotte herstel na de twee Powermans in augustus, het schrappen van deelname aan de duatlon in het Franse Ardres en een beetje puzzelwerk was het toch mogelijk om deze uitdaging erbij te nemen. De afstanden - 6 km lopen, 18 km mountainbiken en 3 km lopen - zijn niet volledig mijn ding, maar mits een goede dag en wat karakter moet er wel een mooie uitslag inzitten.

De voorbije week haspelde ik enkele serieuze trainingen af. Het waren meteen ook mijn eerste intervaltrainingen sinds eind juli, aangezien er tussen de grote wedstrijden in augustus vooral nood was aan herstel. Mede daardoor lijk ik nu weer over een behoorlijke frisheid te beschikken en kan er de komende maanden mogelijks nog heel wat moois uit de bus vallen...

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten