vrijdag 3 augustus 2012

BK Long Distance Duatlon in Geel

Hallo

Zondag is het weer zover. Dan sta ik aan de start van mijn tweede Long Distance Duatlon van het seizoen. En laat dat nu nog eens toevallig het BK zijn... Later op het seizoen volgen nog twee langeafstandswedstrijden met de Powerman van Oostenrijk (19 augustus) en de winterduatlon van Wetteren (7 oktober).

In Geel krijgen we zondag met het format 10-60-10 niet mijn ideale afstanden voorgeschoteld. Maar hoe dan ook is en blijft het om een Belgisch kampioenschap gaan en zal ik alles uit de kast proberen te halen. Vorig jaar werd ik 23ste (in een heel matige conditie) en die uitslag zou nu toch zeker voor verbetering vatbaar moeten zijn. Het vormpeil is alleszins meer dan goed. Het wedstrijdscenario wordt voor mij zoals gewoonlijk: de schade beperken in de eerste run, vervolgens zoveel mogelijk rivalen oprapen tijdens het tijdritgedeelte en ten slotte zoveel mogelijk rivalen achter me houden tijdens de slotloop.

Voordeel voor mij in vergelijking met vorig jaar is dat zowel het loop- als fietsparcours aangepast werd. Toen was het echt een rotparcours met vooral veel bochten. Nu krijgen we langere stroken voorgeschoteld, wat in mijn voordeel zal spelen. Anderzijds zal ik benadeeld worden door de aanwezigheid van sterke buitenlanders, die weliswaar niet meestrijden voor de Belgische titel maar wel rivalen van mij in hun wiel kunnen 'meezuigen'. Geel mag dan officieel een Non Drafting Duatlon zijn, in werkelijkheid wordt er aan 100 km/u gefoefeld als er geen wedstrijdcommissarissen in de buurt zijn. Hopelijk voor mij wordt er overmorgen dus efficiënt en doelgericht gecontroleerd!

De belangrijkste buitenlandse deelnemers:
- Peter Bech (DEN) - 7de WK LD Zofingen 2011, 3de EK Powerman 2011 (vraagteken of hij start)
- Baldelli Benvenuto (GBR) - winnaar van meerdere du- en triatlons in eigen land
- Julien Brazy (FRA) - ploegmaat van enkele Belgische favorieten bij ETZ
- Daniel McCarthy (GBR) - voormalig Brits kampioen, top-10 in Powerman Como/Geel/...
- David Duquesnoy (FRA) - winnaar Chimay 2012, winnaar Sézanne 2012, 18de EK Powerman 2012
- Anthony Le Duey (FRA) - 2de EK Powerman 2012, 2x 3de WK LD Zofingen
- Thibaut Le Cras (FRA) - voormalig Frans kampioen U23
- Matt Moorhouse (GBR) - 2de Powerman Germany 2012, 6de WK LD Zofingen 2011
- Wim Nieuwkerk (NED) - 3de Powerman Germany 2012, 7de EK Powerman 2012
- Søren Bystrup (DEN) - 4de WK LD Zofingen 2011, 4de WK LD Zofingen 2010
- Armand van der Smissen (NED) - voormalig Nederlands en Europees kampioen

De belangrijkste Belgische deelnemers:
- *** Wim De Cort (BEL) - winnaar BK LD Geel 2011, 4de EK Powerman 2012, 1ste LD Douai 2012
- * Rob Douwen (BEL)
- ** Glen Laurens (BEL) - 4de BK LD Geel 2011
- Chris Maes (BEL) - tweevoudig winnaar Hel van Kasterlee
- *** Jochen Neyrinck (BEL) - winnaar Powerman Geel 2010, 5de Powerman Germany 2012
- * Roel Pauwels (BEL)
- * Kris Steyaert (BEL) - 3de BK LD Geel 2011
- *** Tim Van Hemel (BEL/U23) - meervoudig Belgisch jeugdkampioen, Europees kampioen sprint U23
- *** Kenneth Vandendriessche (BEL/U23) - vice-Europees kampioen sprint U23
- * Dimitri Vanmassenhove (BEL) - 28ste Powerman Germany 2012, 6de BK LD Geel 2011
- *** Rob Woestenborghs (BEL) - voormalig wereldkampioen SD, winnaar Powerman Malaysia 2011

Voorts ook o.a. Tom Beutels (Meldert), Jeroen De Meester (Broechem), Willem Dierckx (Herselt), Jan Goddaer (Kortrijk), Bart Huybrechts (Brasschaat), Kurt Jurgens (Boezinge), Sam Lepoutre (Roeselare), Stefaan Spruytte (Kortrijk), Rik Thijs (Retie) en Nick Van Hemel (Wilsele). En ik zal er nog wel enkele vergeten zijn... Dat zullen vermoedelijk mijn 'concurrenten' worden.

Joeri Vansteelant (winnaar WK LD Zofingen 2009/2011, winnaar EK Powerman 2012, winnaar Powerman Germany 2012) en Pieter Rijnders (3de EK Powerman 2012) zullen door omstandigheden niet aan de start verschijnen.

Meer info over de wedstrijd: LINK
Meer info over het fietsparcours: LINK
Meer info over het loopparcours: LINK

We gaan ervoor! Toch?

Tom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten