maandag 20 augustus 2012

Weyer: top-10 zal voor een andere keer zijn...

De Powerman van Weyer heeft niet gebracht wat ik ervan verwacht had.

Wat ik zaterdag al meldde, is waarheid geworden. Een wedstrijd op wereldniveau kun je niet betwisten als je maagproblemen hebt en op die manier amper hebt kunnen eten voor de wedstrijd. Zaterdagnacht beterde het niet en verdween alle opgenomen energie als ... boter in de zon.

Ik kon uiteindelijk nog een redelijke wedstrijd afhaspelen en eindigde zo 29ste in 4u06, op vijftien minuten van de 10de plaats.

Even vlug terugblikken (en dan neem ik nog een veiligheidsmarge)
1ste run: 1 à 1,5 km/u te traag gelopen (5 minuten verloren)
Tijdrit: bergop moest ik soms aan 8 km/u rijden om krampen te vermijden (15 minuten verloren)
2de run: 1,5 à 2 km/u te traag gelopen (5 minuten verloren)

Conclusie: bekijk de eindtijden en dan was een plaats bij de beste tien in deze wedstrijd met de wereldtop mogelijk.

Ik moest het even laten bezinken, maar intussen heb ik dit al een plaatsje gegeven en in de toekomst komen er ongetwijfeld nog voldoende kansen.


Nu ben ik nog twee dagen in München.
Later een uitgebreider verslag!

Tom

1 opmerking:

  1. pascal vanaudenaerde20 augustus 2012 om 20:01

    aan je voorbereiding en motivatie zal het niet gelegen hebben he
    bij zo'n zware wedstrijd mag er niets tegenzitten
    maar kop op, volgend jaar sta je daar weer
    met extra wilskracht om je verwachtingen in te lossen

    BeantwoordenVerwijderen